13 juli 2010

Van Oudemirdum naar Oudemirdum




Zou hij weer met vakantie zijn, gister was er ook al niet geschreven op zijn blog, stil maar ik zal het even uitleggen. Gisteren was het weer zodanig dat ik het beter vond om thuis te blijven, nou ja echt thuisblijven was er ook weer niet bij, de caravan kon wel weer naar de stalling en daar was het net weer voor. Hier in Middenmeer regende het om half 10 al en de lucht beloofde niet veel goeds dus naar Zuidoostbeemster, de caravan er achter en op naar de stalling bij mijn schoonzoon en dochter in Oudemirdum. De buitenkant maak ik wel schoon als ik een dagje moet oppassen en dat zou vandaag zijn. Vanmorgen dus op tijd richting Friesland om mijn “oppas-opa-plicht” weer een keertje te vervullen. Om kwart over negen was ik er en om kwart voor vijf ben ik weer richting Middenmeer gegaan, daar tussendoor heb ik dus de caravan aan de buitenkant gewassen en een paar keer met de kinderen het dorp ingelopen naar de “ijsboer”, de eerste keer was hij nog niet open en de tweede keer was dat dus wel het geval, hij begon ’s middags om half 3. Weer “thuis” heb ik de TV aangezet om de bergetappe van vandaag te bekijken, spannend, als ieder op eigen kracht moet fietsen. Zoals ik al aangaf om kwart voor 5 ben ik weer richting Middenmeer gegaan, redelijk zonnig en een heerlijke temperatuur. Toen ik eenmaal op de Afsluitdijk reed leek de lucht boven Noord-Holland wel erg donker te worden, leek, nee hij werd donker en dan krijg je het gevoel dat je nog voor de bui binnen wil zijn dus gaat het “gas” er nog even flink bovenop. De teller stond al rap op 45 km en is daar, behoudens een paar stops om foto’s te maken, niet meer onder geweest wel ruim er boven. Aan het einde van de dijk bij Den Oever werkt men aan het vernieuwen van de staaldraad ophanging van de deuren in de waterkering, daardoor is er slechts één rijbaan beschikbaar en worden ook de fietsers via een aparte route doorgestuurd. Vanmorgen had ik het geluk dat er geen tegenliggers kwamen en gelukkig vanavond het zelfde want het pad is erg smal, zelfs voor één gewone fiets, laat staan een Quest, maar ik ben weer thuis gekomen en heb nergens problemen gehad, zelfs de regen viel mee, een licht buitje en verder niks aan de hand.

Geen opmerkingen: