26 juli 2010

Het weer van vandaag


Het was maar heel kort vanmiddag, slechts 54 km. Eerst naar Wervershoof, uiteraard even bij familie langs gaan om de laatste nieuwtjes te horen. Er was weinig nieuws te melden en onder het genot van de nodige bakken koffie klets je zo maar een eind weg. Ze waren ook net weer terug van vakantie in Frankrijk en dan vraagt de tuin volgens zwager Aad wel weer wat extra aandacht, vooral als de gecharterde tuinman het af heeft laten weten. Na deze eerste “pitstop” ben ik richting Andijk gegaan maar al snel heb ik de koers gewijzigd omdat er een flinke bui aan kwam zetten over het IJsselmeer. Dan maar richting Zwaagdijk en zo richting Medemblik enz., op de parallelweg zag ik op een bepaald moment een meneer aan komen op een racefiets die meteen links ging rijden, mijn broer zou het niet kunnen zijn want die draagt nooit een helm en deze persoon wel, wat schetst mijn verbazing, het is wel mijn jongste broer Ben, gehelmd en wel, echt verbazingwekkend, na een korte toelichting begreep ik dat hij voortaan ook met de helm op zal fietsen, het verstand komt met de jaren is dus ook op hem van toepassing. In Medemblik ben ik nog even gestopt bij Ted de Lange waar je meteen overvallen wordt door mensen die het liefst in de Quest klimmen om er maar zeker van te zijn dat er echt geen elektrische aandrijving in zit. En bij de hoek van de haven waar ik een fotootje heb gemaakt, leek de lucht van alles tegelijk te beloven, wind zon en regen en alles kwam uit.

Geen opmerkingen: