13 september 2010

Kleine ronde




Wat later als gewoonlijk dat ik mijn verhaaltje schrijf, maar hier is het dan toch. Oorzaak, mijn Tom-Tom was aan een update toe en werkte daarna niet meer maar met hulp van de technische afdeling van het bedrijf kon ik alles weer in orde krijgen en mocht ik met de auto op onbekend terrein komen dan kan ik weer “blindelings” op het stukje techniek vertrouwen. Mijn fietsritje van vandaag ging in eerste instantie naar Obdam, gepland was Oudemirdum maar daar was niemand aanwezig, dus het werd Obdam, Tom was thuis en had de oppas voor zijn eerste kleinzoon en Gerda was met een collega bestuurder naar Punt, de man die zoveel kerkgangers in de gordijnen kreeg vanwege pastor Paul, verder ga ik hier maar niet op in Punt uit. Na dit korte bezoekje ben ik door gereden naar Zuidoostbeemster met een kleine omweg en daar even het gras gemaaid nadat er een paar broodjes waren geconsumeerd. Tiny moest naar een vergadering en ik heb mijn weg vervolgd via Ilpendam en Overleek. Verder via Broek in Waterland op naar de Dijk in Volendam. Waar ik nog nooit eerder gereden had moest ik nu wel rijden om verder te kunnen, er werd met groot materiaal gewerkt om een bepaald pand te slopen en daardoor moest ik naar beneden echt langs het water waar nauwelijks ruimte was omdat er heel wat auto’s stonden geparkeerd en schots en scheef ook nog mensen door wilden die helaas moesten wachten. Na het laatste stukje weer bovenop te hebben gereden kon ik weer in normaal tempo mijn weg vervolgen en kwam zo in de buurt van Scharwoude waar de Quest bijna automatisch de weg kan vinden naar Middenmeer waar ik na 133 km meteen even thuis het gras kon maaien.

Geen opmerkingen: