20 mei 2011

Een gelukkig bruidspaar onderweg



Wanneer is een rondje klein en wanneer is het groot, beide keren voelt het alsof je net weg bent en nog van alles kan doen omdat je nog lang niet moe bent, dus ook vandaag. Vertrokken tegen een uur of 10 meen ik en eerst naar Zwaag, Jolanda uitleggen, in woord en beeld, hoe ze boeken kan “laden” op haar e-reader. En vanaf Zwaag naar Zuidoostbeemster waar Tiny een soort ingelaste “feestdag” heeft met haar vroegere collega’s van het kantoor van de toenmalige veiling in Zwaag. De dames zaten heerlijk achter het huis in de zon en de eerste borrel werd net ingetapt, voor mij was er nog koffie met gebak dus je kan stellen dat ik op het juiste moment aanwezig was. Na deze korte stop ben ik door Purmerend naar Broek in Waterland gereden om daar af te slaan naar Overleek waar het altijd een lust is om door heen te rijden, een gladde asfaltweg door een slingerend dorpje zonder dorpskern, gewoon een “slingerweg”. Op een bepaald punt rechtsaf naar Broek in Waterland en via het fietspad langs de N 247 op naar Monnickendam waar ik de andere kant van deze drukke weg heb genomen door er onderdoor te gaan en richting Katwoude te nemen. Langs de dijk “raast” het richting Volendam waar het nu behoorlijk druk was op de dijk maar dan pas je gewoon je snelheid weer aan en ben je weer voor even een gewoon mens die rustig fietst en de tijd heeft. Maar zodra je weer op het asfalt komt begint alles weer op te spelen en binnen de kortste keren zit de teller weer tegen en boven de 40 km, heerlijk. Eenmaal in de buurt van Edam moest ik wel even afremmen en snel de camera pakken want heel af en toe kom je ze nog tegen, een jong bruidje, samen met de bruidegom net geposeerd voor de fotoreportage van die ene grote dag. Maar zonder speciale standjes lukte het mij ook om ze vast te leggen. “Veel geluk voor de toekomst” heb ik ze gewenst en een blij ”Dank U wel meneer” was het antwoord. Langs de dijk verder karren tot aan Scharwoude waar ik de afslag heb genomen en weer op bijna dagelijks terrein richting Middenmeer waar het precies 120 km is geworden. Als ik straks alles weer op een rijtje heb gezet ga ik nog even aan de fiets sleutelen, je blijft bezig als je eenmaal zo’n “tik” hebt.

Geen opmerkingen: