21 juli 2011

Kort met Kees en André door de polder




Het weer is net als gisteren, mooi en zonnig met iets meer wind maar dat is geen probleem. Kees is straks onderweg met een paar 26”binnenbanden, verder is het afwachten wie er misschien nog meer verschijnen. Vanmorgen kreeg ik eerst een monteur om een klein euvel aan de CV installatie op te lossen en dat zou gebeuren tussen 8 en 11 urr, om 9 uur was de man er en een half uur later was het euvel verholpen. Dus rond half 10 zat ik aan de koffie, om iets over 10 werd er op het venster getikt, André uit Den Helder/Julianadorp stond als eerste op de “stoep”. Hij had Kees al via zijn mobiel gesproken en wist dat Kees onderweg was. Ik had Kees een mail gestuurd over de mogelijkheden van vanmorgen en dan zou ik een paar 26” binnenbanden bij hem ophalen, of mogelijk kom jij naar mij toe om samen te fietsen. Kees kwam dus naar Middenmeer en na de koffie zijn we gestart, gewoon een kort stukje door de polder en over Wieringen. André gaf al snel te kennen dat hij ons tempo niet kon volgen dus hij liet ons gaan maar onderweg bij een paar stops haalde hij toch nog weer een paar keer in. Op Wieringen hebben we het uiterste puntje van de Sluiskolkkade opgezocht om ons broodje naar binnen te werken, bovendien was het een plekje waar Kees nog niet eerder was geweest en dat is al een zeldzaamheid. Na wat foto’s te hebben gemaakt zijn we verder gegaan over de haven naar de noordkant van Wieringen, later via de onderkant van het Amstelmeer naar de Ulkeweg om vandaar weer op Middenmeer af te gaan. Kees ging meteen rechtdoor naar huis omdat er rond 3 uur wat onderdelen opgehaald zouden worden op de Smaragd.Het was slechts 57 km.

1 opmerking:

André Dronkers zei

hoi pé
ik weet al waarom ik steeds langzamer ging
mijn rechter voorband liep langzaam leeg en boven op de dijk liep het laatste beetje er uit en had ik het pas door, toen hij niet meer vooruit te branden was ff gekeken, ff geplakt en weer verder
85 km gereden