03 oktober 2011

Eén keer langs de Alkmaarseweg is genoeg.



Als je een week niet hebt meegedaan op het “fietsfront” kom je zo’n eerste dag toch weer veranderingen tegen. Na een prachtige week zonder Quest vandaag weer voor het eerst een beetje onwennig van start gegaan. Ik had in m’n hoofd om langs de Alkmaarseweg te gaan want voor het verkeer is die afgesloten alleen het fietspad geeft niet aan dat er problemen zijn. De meeste keren ga ik via de parallelweg maar omdat er toch ontheffingen zijn voor de bewoners rijden die zeker over deze weg dus nam ik uit voorzorg het toch wel smalle fietspad. Langs de weg werd hard gewerkt aan het opfrezen van de huidige asfaltlaag en de bermen werden ook flink aangepakt. Verder ging alles zoals ik had verwacht, tot ik een te groot obstakel tegen kwam waarvoor ik met de nodige “eerbied” uit de fiets ben gestapt en door het gras voorzichtig mijn weg heb vervolgd. Het volgende voorval was van heel ander kaliber, regen, en dat uit een bijna heldere lucht, maar het stelde eigenlijk ook niet veel voor maar gaf wel te denken hoe het straks weer zal zijn als het echt zo ver is. Al fietsend ging ik richting Noord-Scharwoude om vervolgens langs Heerhugowaard richting Alkmaar te nemen, langs de Westdijk en Zuiddijk verder richting De Woude, als Kees zijn fiets bij Wim voor de deur staat ga ik er ook even heen, helaas kwam ik niet zo ver want voor ik de afslag had bereikt kwam Kees al naar beneden racen, stoppen kletsen en omkeren richting Spijkerboor even bij Tiny langs in Zuidoostbeemster. Zo zie je maar plan maar nooit een route want het gaat altijd anders, bij mij wel tenminste. Bij Tiny aangekomen even een plaatje schieten van de twee Questen voor de blokhut waar een paar gele chrysanten voor stonden die aardig de juiste kleur hadden. Na koffie en een broodje weer door naar, niet naar Kwadijk en Volendam, Kees wilde wel weer op huis aan dus langs de Oostdijk naar Oosthuizen en na Oosthuizen via het fietspad binnendoor naar Beets. Bij de afslag naar Avenhorn nam Kees de richting Heerhugowaard en ben ik via Grosthuizen naar Berkhout enz. gereden om niet nog een keer langs de Alkmaarseweg te moeten rijden en zo via de Bobeldijk en Wognum op Middenmeer af te gaan waar ik na 104 km weer binnen was.

Geen opmerkingen: