26 oktober 2011

Weer een echt "rondje"





Van alles en nog wat had ik in mijn hoofd vanmorgen, eigenlijk veel te veel en dan moet je een keuze maken. Laat dat voor mij nou net het minste probleem zijn, een keuze is dan snel gemaakt, eerst naar Kees om een paar kleine onderdeeltjes voor de fiets en dan door naar Oostzaan waar Tiny vandaag oppasdag heeft. Als ik nou zorg dat ik daar ben, ruim voordat de kinderen uit school komen, dan kan ik onder de middag assisteren als alle mannen aan tafel zitten. Bij Kees lagen de bestelde wieldoppen al klaar dus op het eerste adres weinig of geen oponthoud en toen door naar Oostzaan, hier en daar een beetje binnendoor maar toch over de meest vertrouwde paden om niet te veel tijd te verliezen. Om kwart voor 12 was ik op het bewuste adres en Thomas kwam al rap om de hoek kijken en ging hard lopend naar binnen en riep al van verre naar oma Tiny “Opa Pé is er”. Om kwart over 12 ging de school uit en kwam alleen Bram mee naar huis, Boris bleef bij een vriendje en zo zaten we met z’n vieren aan tafel. Zo rond 1 uur, half 2 ben ik weer terug gegaan naar de polder deze keer maar via “Het Twiske” omdat in Oostzaan een deel van de weg is afgesloten. Het is alle keren een prachtige rit door dit natuurgebied, of het in de zomer of de herfst is, het heeft alle keren iets speciaals. Langs de buitenkant wordt momenteel volop onderhoud gepleegd om te zorgen dat volgend voorjaar alles weer uit kan lopen en er geen natuurlijke chaos ontstaat. Op het ene punt werd het riet gemaaid terwijl iets verder alles bij elkaar werd gehaald. Als je daar zo voorbij snort is de verleiding groot om even een paar foto’s te maken dus dat is dus nu ook gebeurd. Eén van de mannen wilde ook meteen een plaatje van mij schieten dus met de achtergrond van een “waterig Twiske” werd ik ook vereeuwigd. Via Purmerend en Oosthuizen ben ik op huis afgegaan waar ik na precies 123 km weer binnen ben gekomen.

Geen opmerkingen: