07 augustus 2012

Gewoon een stukje fietsen



Hoe zal ik de rit van vandaag omschrijven, elke keer komt er wel iets langs in mijn brein wat min of meer toepasselijk is op het gereden tochtje, maar voor vandaag weet ik het nog niet. Eerst maar het verhaaltje bij elkaar typen en dan komt er vanzelf wel iets. Zoals gewoonlijk ben ik geen langslaper,  dus “vroeg uit de veren” hoewel die veren allang niet meer in de matrassen worden verwerkt en het kunststof of rubber ook hier zijn intrede heeft gedaan, maar het is voor een ieder duidelijk, ik sta vroeg op. De lucht zag prima en dat kon wel eens een grotere rit worden vandaag, maar toen ik tijdens het “kranten” op een bepaald moment een blik naar buiten wierp zag ik dat de eerste bui niet ver meer af was, 10 minuten later kletterde het op de ramen. Maar gelukkig het viel allemaal mee, na 10 minuten was het droog en kwam de zon er heel af en toe even bij, het werd om zo te zeggen een mooie dag. Ik had voor mijzelf twee opdrachten in mijn hoofd, eerst naar Zwaag een CD-tje wegbrengen waar een paar foto’s op staan en dan naar de “Zuidoost” met een wat grotere foto die in een lijst moet, waar nu een verouderd exemplaar in zit. In Zwaag is niemand aanwezig, geen nood een CD past prima door de brievenbus en al heel snel reed ik richting Bobeldijk om na de spoorwegovergang linksom te gaan naar Berkhout. Ik heb weleens een vrachtrijder horen zeggen, die geen richting aangaf om af te slaan, : “Ik ben hier nou al zo vaak langs gegaan ze weten het nu wel” maar uit lijfsbehoud geef ik nog steeds netjes richting aan al heb ik dit pad ook al tientallen keren gevolgd. Na ruim 40 km was ik ter plekke en heb, omdat Tiny niet aanwezig was, het klusje geklaard, zonder problemen hangt alles weer op zijn plaats. Via Purmerend en langs het Noordhollandskanaal weer richting het noorden, het gaat overal “machtig mooi”een enkele vakantiefietser met te veel bagage slingert weleens wat extra als je passeren wil maar alle keren gaat het goed en zo kom ik weer dichterbij de polder. Op de Westfriesedijk bij de Wieringermeer ben ik nog even gestopt om een foto te maken die vanaf de parkeerplaats die een overzicht geeft van de polder richting Oudelanderweg en Medemblik. Na 107 km zat het er weer op, een heerlijk ritje wat door die stomme bui van vanmorgen wat korter is geworden dan in de planning zat.

Geen opmerkingen: