19 november 2013

Benenstrekken






Ik moest even naar molen “De Krijgsman” in Blokker, voor mij de vaste leverancier van glutenvrij meel, om met een bepaalde regelmaat voor Tiny brood te kunnen bakken. De vraag was alleen ga ik voor de middag of ga ik erna, de buienradar gaf aan dat het zo rond 12 uur half 1 droog zou blijven dus het zal wel rond die tijd worden. Maar ja als de zon dan even door de wolken komt en ik de onrust zelve ben, dan duurt het meestal niet lang en ik sta “ingespannen” bij de kar, in dit geval dus de Quest. En zo kwam het dat ik om iets voor 11 uur al van huis was en het ging allemaal goed en mijn twijfel over de zekerheid van “de Buienradar” werd ernstig aan het twijfelen gebracht, ’t is toch mooi weer. Bij de vuilnisstort aan het einde van wat vroeger Oudelanderweg heette, (nu Nieuwlanderweg waarom weet ik ook niet) was het nogal druk van de zeemeeuwen, elke keer als er weer een auto zijn lading loste zwermde het luchtruim meteen vol met deze “aasgieren”. Wat betreft het weer had ik toch iets te vroeg gejuicht, toen ik in Blokker kwam en het meel in de fiets had gezet regende het een klein beetje en toen ik via Zwaag en Wester-Blokker mijn weg weer vervolgde, waar ik bij Riet en Leo en zwager Gerard langs was geweest, regende het nog niet echt maar in de verte waar ik naar toe moest leek het niet zo droog als de verwachting aan had gegeven. Donkere wolken en dat terwijl de buienradar na 12 uur droog weer voorspelde, het wordt waarschijnlijk een ritje tegen de regen in fietsen. Door Blokker en Westwoud waar de "grenspaal" beter is onderhouden als die bij Ursem werd de lucht steeds donkerder. Inderdaad het werd nog serieus en op een bepaald moment ben ik gestopt en heb de schuimkap er op gedaan die er na 10 km weer af kon. Eenmaal weer thuis bekeek ik de teller die 58 km aangaf en alles m.b.t. het weer was ik allang weer “vergeten” het was weer een heerlijk stukje benenstrekken.

Geen opmerkingen: