20 november 2013

Zomaar een rondje.





De week is alweer over de helft en daarmee verleden tijd en in die verleden tijd gingen mijn zus Gerda en haar man Tom met vakantie, niet zomaar even, ze zijn iets meer dan 2 maanden weg geweest maar ze zijn nu weer thuis en hebben het overleefd. India, Nepal, door de Himalaya wandelen en overal tot de conclusie komen dat het hier maar een rijk en verzorgd land is. Dat hoorde ik vanmorgen, ze waren gisteren thuis gekomen, toen ik op mijn ritje voor vandaag even langs ben gegaan, niet lang want de berichten geven regen af voor vanmiddag dus op tijd wegwezen. Ik “moest” weer wat fruit halen en die grote Elstar appelen smaken nog steeds enorm lekker dus op naar Wognum om aan de Oosteinderweg  weer een voorraadje in te slaan. De “molens” in de Wieringermeer staan nog in de zon maar de wolken verschijnen al aan de horizon en maar hopen dat die niet al te snel mijn kant op komen. Als ik later vanaf Wognum naar Obdam ga neem ik de weg door het dorp via Wadway en Spanbroek waarbij de kerk zo in de zon toch wel een mooi beeld opleverde. Als ik bij Tom en Gerda ben maak ik ook een foto van het stel, bruin verbrand en behoorlijk afgevallen en Tom weer voorzien van een mannelijke tooi die in India en Nepal is gekweekt, staat niet verkeerd en hier is het koud dus een goeie bescherming. Als ik weer snel verder ga zie ik dat de donkere wolken flink opkomen en de zon al totaal hebben verdreven, mogelijk kom ik toch nog wel droog over en inderdaad dat is gelukt met zo’n 50 km een leuk tripje, misschien morgen meer als ik Willem Vierbergen kan volgen als die zijn nieuwe Quest op gaat halen, mocht dat lukken dan horen jullie dat morgen weer.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik ben zelf ook in India en Nepal geweest. Het is hier inderdaad een rijk en verzorgd land vergeleken met die omgeving. Mijn ervaring is (vooral van Nepal) echter ook dat het minder een consumptiemaatschappij is dan wij hier gewend zijn en daar kunnen wij wellicht wat van leren.

Sander van de Wal