31 maart 2014

Een goed begin is het halve werk








De week moet je goed beginnen hebben ze me altijd geleerd en dat probeer ik vol te houden. Vandaag was, is het al geslaagd kan ik wel zeggen, op tijd vertrokken en weer een heerlijk rondje los getrapt via Enkhuizen en Lelystad naar Emmeloord dan Lemmer, Oudemirdum daar koffie enz. een broodje en weer naar Middenmeer, dat is zonder meer een goed begin van de week. Op de dijk naar Lelystad reed ik een paar wielrenners achterop die niet zo veel gang hadden dus dat kwam niet in aanmerking voor het z.g. R.I.S. (racefiets inhaal syndroom)  ik vind het nog altijd een opmerkelijk vondst om zoiets zo te noemen. Helder is het de hele dag niet geweest, ja nu ik thuis ben is het onderhand wel zonnig maar onderweg bleef het maar matig wat zonneschijn betreft. Op de dijk langs het IJsselmeer van Lelystad naar de Ketelbrug heb ik een sanitaire stop gemaakt en meteen bovenop de dijk gekeken wat er nou precies aan de andere kant te zien was, ’t viel niet mee het was daar ook half mistig dus weinig zicht en als je dan langs de dijk naar het traject kijkt wat nog voor me ligt is dat wel eentonig en kaal. Eenmaal bij Lemmer zag ik nog een mooie bloeiende boom dus even een foto maken en dan door naar Oudemirdum waar Siebo een vrije dag had en samen met zijn vader verder bouwt aan de zomerwoning op hun erf, het wordt elke keer mooier. Ik had het zo gepland dat ik rond 12 uur daar aan zou komen en dat lukte precies, Bianca kwam net thuis van paardrijden en even later kwam Fleur uit school die meteen vroeg “Gaat opa nu alweer weg” nee ik ben er net dat wordt wel na het eten..Rond kwart over 1 ben ik weer vertrokken en kon overal lekker doorkarren. Net voorbij Makkum viel de gele berm op door de vele bloeiende bloemetjes. Zo rond half 4 was ik weer in Middenmeer en zag dat ik over deze 205 km een gemiddelde had van 32 km p/u en ergens, mogelijk vanaf de Ketelbrug, is het even wat sneller gegaan want de GPS heeft daar boven de 60 km gescoord en dat terwijl ik Tiny had beloofd voorzichtig te doen, ter geruststelling er is daar pas een oversteek na 5 km dus dan ben je weer uitgeraced.






 

Geen opmerkingen: