19 maart 2014

Knutselochtend




De ene dag lijkt steeds meer op de andere, het wordt licht en ook weer donker er daar tussendoor is het bijna standaard een stukje fietsen. Laatst vroeg Patricia, “Kom je deze week nog in Oostzaan ik heb nog iets voor je” en zo heb je meteen weer een argument om even bij de oppas-oma te kijken. Het weer is eigenlijk prima, alleen die toch wel stevige zijwind mocht van mij wel wat minder hard blazen op de zijkant, maar zo rond kwart voor 11 ben ik op mijn adres. Tiny zorgt voor koffie en zelf kleed ik me om in een droge outfit, ziezo ik kan er weer tegen. We kletsen even over hoe gezellig het gisteravond was bij Maarten en Monique en vervolgens ga ik me even te buiten aan de skelter waar de ketting niet meer op de juiste plaats ligt  en nog een paar kleinigheidjes. Als alles weer in orde is eet ik een paar boterhammen mee en ga vervolgens weer richting Middenmeer. Vanaf de start naar “het Twiske” is amper 1 km en door het natuurgebied fietst het alle keren rustig en ontspannen, hard rijden kan hier niet er zijn te veel bochten en als je dat eenmaal weet maak je nergens geen haast meer. De molen gaat op de “kiek” en als je dan om je heen kijkt bemerk je dat er toch wel erg veel water in Noord-Holland is. Via de vertrouwde route fiets ik naar Middenmeer en ga langs Purmerend en Kwadijk naar Oosthuizen, waar ik toch nog even afbuig naar Etersheim om langs de dijk tot aan Scharwoude te gaan om vervolgens naar Berkhout te fietsen en zo langs de A7 op de thuishaven af te koersen waar de teller voor vandaag op 111 km is blijven staan.

Geen opmerkingen: