30 juni 2014

De kop is er weer af.








De kop is er af, inderdaad zo kun je het wel stellen. Als je ruim 3 weken niet meer in de Quest hebt gefietst is het weer een hele ervaring dat het zo gemakkelijk gaat, op de Flevoweg vanaf Middenmeer stond de teller probleemloos op 40 km en wat meer waarbij 46 ook zomaar tevoorschijn kwam en ik deed nog helemaal geen moeite om wat gang te maken, de vakantie heeft veel energie opgehoopt denk ik en dat moest er toch weer een keer uit. De rit zal vandaag richting Blokker gaan om bij molen “De Krijgsman” glutenvrij meel te halen en daarna voor Tiny weer even een brood bakken. Het eerste wat opvalt is de stalen “bunker” van Microsoft die aangekleed gaat worden, er komt een buitenkant om de staalconstructie. En later als ik bij de molen arriveer kom ik tot de conclusie dat hij dicht is en a.s. donderdag pas weer de gelegenheid geeft om inkopen te doen, jammer. Dan ga ik maar rechtsom over het Wijzenddijkje richting Westwoud om even bij familie op het Zittend mijn neus te laten zien. Net voor ik daar aankom merk ik dat rechtsvoor begint te “trekken” waarschijnlijk lek, inderdaad toen ik uit was gestapt was het een juiste constatering, vervangen en later meteen maar even plakken, je weet maar nooit. Na wat bijkletsen en een bakkie koffie ben ik weer verder gegaan richting Venhuizen waar ik de schuit die nog is overgebleven van de “Overhaal” nog maar weer een keer op de foto heb gezet, ’t blijft apart. Aan het eind een stukje dijk langs het IJsselmeer vlak voor Broekerhaven even stoppen voor een zeilboot heel ver op het water en dan door Enkhuizen waar de voetbal gekte in alle hevigheid heeft toegeslagen richting Andijk. Ik kijk er van op dat het zo helder is over het water, de zeilboot met daar achter de andere kant van het IJsselmeer is duidelijk te zien. En dan, als ik door Medemblik heen ben en de polder weer voor me zie, ja dan waardeer ik de ruimte weer, al is de lucht ook bont en kan er van alles naar beneden komen, dit beeld is prachtig ook vandaag na 75 km.

2 opmerkingen:

De Bobslee zei

Hoi Pé,

Prettige vakantie gehad? Dan kan ik vanaf vandaag weer zowat elke dat een stukje van je verwachten, ik begon ze al te missen.....

Groeten, Adri.

De Bobslee zei

Elke dag, moest dat zijn, typefoutje sorry!!