22 december 2014

De wind was te hard






Ik heb het niet gewaagd, ik durfde niet, ja en wat durfde ik niet, met de Quest vanaf Dronten weer naar huis fietsen. Vorige week had ik hem weggebracht en in theorie zou ik vandaag terug fietsen, eventueel weggebracht door mijn zoon maar gisteravond bekeek ik de weersvooruitzichten en heb toen besloten om m’n gemak te houden, de wind is te hard. Belle vroeg de vorige week hoe ik de fiets in Dronten had gekregen, hierbij een paar foto’s hoe dat bij mij in z’n werk gaat. Eerst een kar ophalen bij mijn vriendin waarop ik samen met een vriend een aantal jaren geleden een passend frame had gemaakt en dan de fiets erop. De wielen maak ik vast met dubbele toeclips riempjes en zo ging hij heen en dus ook weer terug, helaas volgende keer beter. Dat er veel wind stond en nog staat bleek wel uit het verhaal van Theo, vanaf zijn huis naar Velomobiel in Dronten kreeg hij onderweg een zwieper van de wind en schoof met een snelheid van rond de 50 km de berm in, gelukkig was die berm breed en geen sloot direct in de buurt, je kan zelf bedenken wat er had kunnen gebeuren. Ze lieten ook nog even een filmpje zien van een onfortuinlijke Quest rijder die tijdens een lekke band in de groep uit zijn fiets was gestapt maar met een harde rukwind van opzij verdween zijn Quest in een breed kanaal waar hij al zwemmend alles weer met hulp op de kant konden krijgen en toen was het ook December.

2 opmerkingen:

Wilco Pompert zei

Berstandig Pe. Ik heb de Strada ook laten staan vandaag.

Belle zei

Heel verstandig, in de kop van Noord-Holland waaide het veel te hard! Volgende keer beter, het was een mooi tochtje geweest.