10 december 2014

Klussen op afstand






De berichten waren niet direct slecht maar goed wil ik ze ook niet noemen, wel wat extra wind en kans op een bui. Ik had iemand beloofd om een kleinigheidje op te lossen maar daarvoor moest ik wel in Oostzaan zijn dus even een stukje fietsen voor het goede doel. Ik werd wakker en toen regende het behoorlijk maar het was toen nog maar amper half 7. Tegen de tijd dat ik van plan was om te gaan zal het allemaal wel anders zijn en dat was het ook. De zon was af en toe aanwezig en de temperatuur was zo’n graad of 6, allemaal zeer acceptabel. Ik ging deze keer via de Alkmaarseweg en zo kwam ik richting Spanbroek waar de eerste bui zich aankondigde waarbij een regenboog goed zichtbaar was. Via Avenhorn naar Middenbeemster en dan rechtdoor naar het Noordhollandskanaal om langs het kanaal naar Purmerend te gaan. Op een bepaald moment zag ik dat de zon weer bijna tevoorschijn kwam en dat met de molen op de achtergrond, ja dat moet een mooi plaatje worden en inderdaad ’t ziet er goed uit. Na Purmerend naar Purmerland en dan Oostzaan, en toen ging de snelheid hard naar beneden, lek, inderdaad linksvoor dus 5 a 10 minuten oponthoud en dan verder naar het juiste adres waar Tiny ook aanwezig is vanwege “oppasdag”. Omkleden, koffiedrinken en dan aan de slag. Even knutselen en toen het klaar was had ik weer een goed gevoel. Tiny had de kleinkinderen ondertussen van school gehaald en vervolgens allemaal samen aan tafel voor een broodje waarna ik me weer klaar heb gemaakt voor de rit naar huis. Via “Het Twiske” naar Purmerend en dan via de Oostdijk op naar Middenmeer wat net 111 km opleverde die weer in goede gezondheid zijn afgeraffeld.

Geen opmerkingen: