03 december 2014

Koud en nog eens koud......brrrrr.









Weer een sombere dag, nergens een klein straaltje zon te bekennen, het is niet anders we zullen het ermee moeten doen. De temperatuur is iets hoger als ik het vergelijk met gistermorgen, de apparatuur geeft nu 2,5 gr C. aan maar na mijn korte ritje staat voor mij wel vast dat het veel kouder is als gisteren. Ik had hele stoere plannen, op en neer naar Oostzaan of iets in die richting maar onderweg ben ik bekeerd, het werd slechts 44 km. Langs de Flevoweg zag ik dat het perceel waar de ploegschaar doorheen werd getrokken al aardig naar de laatste strook begint te lopen, het deed me denken aan een slotzinnetje dat jaren werd gebruikt in het carnavalsblad hier in de Wieringermeer “En de boer hij ploegde voort”. Op de hoek van de Tussenweg/Medemblikkerweg  is het glasbedrijf volop in productie de verlichting nodigde alle planten uit om sneller te groeien. In mijn ommetje kwam ik langs gemaal Lely en ben daar de polder uit gegaan langs het voetpad boven op de dijk, de golven maken me ook al niet warmer en de “beste stuurlui” staan er nog steeds op de hoek van de haven. In Wervershoof even bij Ben en Riet aan om vast te stellen dat die niet thuis zijn, volgende keer beter. Terug naar huis via het “Egboetswater” en nog even via Oostwoud om bij Jan Geel mijn neus om de hoek te steken. Jan is net als altijd druk in zijn hobby ruimte en heeft de versnellingsbak van een “bejaarde” Ferguson onderhanden die vroeger tijdens de z.g. Marshallhulp net na de tweede wereldoorlog via Amerika in Nederland terecht is gekomen. Als ik de laatste kilometers afleg naar Middenmeer ga ik via de Nieuwlanderweg en zie dat de “waterpijp” niet brand maar net als ik er langs rij floept hij weer aan en wordt het te veel aan “watergas” op de manier weer afgefakkeld, ik denk dat dit automatisch gaat want al meerder keren heb ik hem zien doven als ik langs reed.

1 opmerking:

Bram Smit zei

Je bent een bikkel Pé !