16 januari 2017

Plaatselijk rondje

Route 107 km

Boerenkool met vorst erover bij Middenmeer

Schermerhorn

Zeilen met de "mast" van Lelystad op de achtergrond

Langs de "vestingwal" van Enkhuizen

Andijk aan de dijk

Ik weet dat ik sommige mensen tegen de haren in strijk als ik zeg, “ gelukkig geen winter”. Ik fiets liever en dat kan met het weer zoals we vandaag ervaren in de kop van Noord-Holland, helder en zonnig en een temperatuur van 3,5 C. boven de vorstgrens. Ik heb nog een moment getwijfeld om naar Oudemirdum te fietsen maar dat wordt dan minimaal 160 km en of dat verstandig is weet ik niet, ik ga niet voor 9 uur half 10 van huis en dan kom ik daar rond de middag aan en als Bianca dan weg moet vanwege haar werk, nee niet doen. Dus zodoende werd het een rondje door de omgeving via Obdam waar geen mens thuis was door via een route richting Schermerhorn en uiteindelijk op de dijk langs het IJsselmeer, ja weer die dijk. Het fietst er altijd vrij rustig en door Hoorn en Enkhuizen weet ik ondertussen ook de meest rustige straatjes wel te vinden. Op het IJsselmeer zie ik op grote afstand nog een zeilboot die samen met de “hoge mast” bij Lelystad opvalt met dit weer. Na Enkhuizen blijf ik op de dijk via Andijk en Wervershoof kom ik in Medemblik maar eerst moest ik rechtsvoor nog vervangen, de gang ging er heel langzaam uit en ik geloofde eerst nog in een slechte conditie na een griepje van vorige week. Maar de laatste 20 km ging het steeds minder, stoppen en even in de band knijpen en dan is het duidelijk een afloper. Vijf minuten later ben ik alweer onderweg en dat gaat weer super en zo kom ik binnen na 107 prettige kilometers.

Geen opmerkingen: