30 oktober 2017

Helaas, ik ben een mooi weer fietser.

80 km ( heen en terug) 

Als de zon opkomt is het prachtig met die wolken

Die druppels zijn mij te veel

Wel mooi maar niet voor mij.

En zo was het weer bij Andijk

Nooit eerder is me dit overkomen, op weg naar een bestemming, omkeren en naar huis. Mogelijk is dit een gevolg van mijn instelling dat ik een mooi weer fietser ben, maar achteraf was er nog iets wat mijn zin om verder te gaan negatief heeft beïnvloed. Ik was al op tijd opgestaan en zat na het ontbijt te “kranten” toen ik het stilletjes hoorde tikken, een klein buitje. Toen ik van huis ging was het droog en geen “vuiltje” aan de lucht. Maar voor ik de polder uit was, ging het al twee keer mis en in Opperdoes kreeg ik de eerste twijfel, zal ik wel doorgaan. Bij Enkhuizen ging het weer mis en eenmaal op de dijk richting Lelystad ben ik zelfs gestopt om de schuimkap er op te doen. Waar ben ik mee bezig, ik moet dit toch niet, waarom zou ik verder gaan, niet langer twijfelen, remmen en omkeren. En zo ben ik niet daar gekomen waar ik van plan was heen te gaan n.l. naar “mijn vriend van langs de weg” Albert van Dijk in Kampen, ik heb al een poos niets meer van hem gehoord dus dacht ik, ik ga er “even” heen, helaas. Als er voor 1 december nog een betere gelegenheid komt ga ik het zeker nog eens proberen, de tijd zal het leren. De andere oorzaak va de “zin om door te gaan” was misschien ook wel mede oorzaak dat ik niet echt de gang er in leek te krijgen, schuin voor de wind en met moeite net boven de 30 km rijden was niet wat ik normaal vond. Voor net 2 nieuwe banden omgelegd, opgepompt naar 7 bar en achter ook bijgepompt tot 5 bar, dit was allemaal afgelopen donderdag gebeurd dus dat moet goed zijn. Onderweg nog even met mijn lange armen, zittend in de Quest, in de voorbanden geknepen, niets aan de hand. Achteraf had ik beter even de achterband kunnen controleren, pas na 70 km stoppen en vaststellen dat deze veel te slap was, een heel langzame “afloper”. Ondertussen was het weer totaal veranderd, zon en droog maar ja ik was na 80 km thuis en zal een volgende keer hopen dat het beter gaat, met de fiets en met mij.

Geen opmerkingen: