19 oktober 2017

Week afsluiter


En weer is de “fietsweek” aan z’n einde gekomen, een heel klein ritje vandaag. De oorzaak van het kleine ritje is een verjaardag, mijn oudste zus is vandaag 75 jaar geworden en als de familieband hecht is dan sla je maar heel weinig verjaardagen over, dus eerst mijn familieplicht vervullen en op en neer naar Wervershoof, met de auto deze keer. Ik moest toch nog een paar boodschappen doen o.a. aardappelen halen en de Elstar appelen waren ook bijna op dus zo’n vracht gaat niet in de Quest. Eenmaal weer thuis een broodje naar binnen werken en toen was het al bijna half 2, zal ik, of zal ik niet. Toch maar wel, omkleden en een klein rondje meepikken om af te kicken.



 Vanaf Middenmeer dwars over naar de Noorderdijkweg richting Den Oever, in de knik van de dijk staat op de dijk nog een soort licht opstand en verder is het recht toe recht aan. Ik ben nog even op de haven van “Oude Zeug” van de route afgeweken en zag daar 3 “schepen” liggen die in alle rust weg roesten, jammer.

Op de haven van Den Oever is meer drukte, aan de overkant de gerestaureerde rode lichtopstand en in de haven zelf wordt hard gewerkt aan de vernieuwing van de kade waar grote damwandplaten de grond in gaan.




Panorama van wat Havenkade 2 in Middenmeer was

Ik ga weer verder , een stukje langs het Wad en later binnendoor om ook even te kijken bij de “Heidense Kapel”. Door Hippolytushoef passeer ik de molen en knijp meteen in de remmen, ik mis de helft van de wieken dus even een foto maken en net als ik goed en wel stil sta passeert mij een goeie bekende, Jaap Moes. Er volgt dan een heel gesprek en ik sta er versteld van dat Jaap niet op de hoogte was van het verdwijnen van het Agrico gebeuren op de Havenkade waar hij ook heel wat uren als elektricien heeft doorgebracht. Hierna is het nog even doortrappen en thuiskomen na slechts 46 km waarmee het totaal van Quest 402 nu op 110.730 km is gekomen.  
Als Jaap mijn blog zal lezen is op de onderste foto een panorama overzicht van wat Havenkade 2 in Middenmeer was.

Geen opmerkingen: