07 augustus 2019

Een zussen rondje



Ik had niet verwacht dat ik vandaag nog een klein rondje zou fietsen, de berichten waren niet helemaal geweldig en vanmorgen viel er in tijd van 5 minuten bijna even zoveel millimeters regen. Maar toch is het er nog van gekomen, eerst naar mijn oudste zus en zwager in Wervershoof daar ben ik al een hele tijd niet geweest, niet thuis. Dan naar Margriet die nu ook in Wervershoof woont, ze was thuis en na een kwartiertje kreeg ze visite maar ik heb haar in elk geval wel gesproken. Als ik nou toch op zuster visite ga dan ook nog maar even via Blokker naar Ria, ook niet thuis. 
Geef het maar op dacht ik toen doorrijden en via Hoorn waar de kermis wordt opgebouwd, en dan via Grosthuizen nog langs de Obdammerdijk om bij Tom en zus Gerda langs te gaan. Misschien waren ze wel thuis maar ik ben er echt langs gegaan, later kreeg ik een appje van Gerda met een minder leuk bericht, een overlijdensbericht is altijd heftig vooral als het een jonge neef is die net een half jaar van de VUT geniet en al jaren niet bij een dokter was geweest.
Langs de Alkmaarseweg groeit het aantal “zwaaipalen” gestaag, hier moeten de wieken nog aangezet worden en dan op naar de volgende.
Bij Middenmeer is het bijzonder rustig op het kanaal niet verwonderlijk met deze harde wind. Na 78 km was alles weer verleden tijd en kon ik onder de douche.


Geen opmerkingen: