15 augustus 2019

Ruim 100 km zonder spat regen.



Het is weer gelukt, een rondje “droog rijden” zonder regen, terwijl de weervoorspelling nou niet direct erg positief over kwam vanmorgen. Eerst in huis weer een keertje voor “Miep Kraak” spelen en zorgen dat alles weer proper is, de Belg zal wel zeggen alles is “gekuist”. Dan wat boodschappen doen en vervolgens koffie met koek en nogmaals de buien radar bekijken, het zal droog blijven volgens de huidige techniek. Een gewoon HEM-rondje is standaard zo’n 80 km dus even een klein ommetje inschakelen om hem iets langer te maken.


Dat is gelukt, via Obdam en langs de aardbeienteler kom ik ruimschoots aan m’n taks. In Hoorn is al een tijdje geregeld discussie over de z.g. “OTTOBRUG” pas gerenoveerd maar nu kwam men er achter dat er nogal een aantal belangrijke details ontbreken m.b.t. de veiligheid, het komt weer goed maar het zal nog even duren.



Als je dan nog geen 100 meter verder fietst en je ziet hier heel vaak mensen met fototoestellen staan dan moet er toch wel iets te zien zijn, inderdaad de tekst op deze 3 gevels gingen meestal aan mij voorbij dus nu even stoppen en ook een paar foto’s maken.


Op de dijk gaat het weer als een speer en maak ik hier en daar een foto van de diverse vaartuigen, één van de kleinste vaartuigen ontgaat mij niet het is Ed de Boer die mij ook in de gaten heeft, juist op dat moment zwaait hij als teken van herkenning.

In Enkhuizen moet ik even stoppen voor pril geluk, bruid en bruidegom lieten zich vereeuwigen op de ophaalbrug bij de Dromedaris.

Richting Medemblik zie ik nog een driemaster met de wind volop in alle zeilen terwijl de vissers van de EH 49 net klaar zijn met het schoonspuiten van de fuiken.
Als de “zaak” weer in de stalling staat na deze 104 km en ik klaar ben voor de douche zie ik dat de teller op (1)33.366 km is gekomen en alle kilometers zijn met enorm veel plezier afgelegd dat is voor mij wel zeker.

Geen opmerkingen: