02 februari 2023

Even de benen strekken

 


Een sombere dag zo kan ik de dag van vandaag wel noemen, geen zon, matig tot weinig wind, weinig tot lichte motregen, niet echt fietsweer voor een mooi weer fietser zoals ik ben. Maar ja, je kan niet alles hebben en met die gedachte ben ik toch maar een rondje gaan trappen. Het is een rondje dicht bij huis geworden, wel een redelijke afstand maar nooit ver van huis. Een rondje om de polder waarbij heen en terug de route langs de Alkmaarseweg is gegaan.


Na de Alkmaarseweg bij de rotonde rechtsaf de Groetweg en Waardweg volgen om bij de afslag aan het eind bij de Amstelmeerweg even de dijk op te lopen en een paar foto’s te maken.





Dan bij De Haukes op Wieringen rechtsaf naar de Wieringerrandweg om na het tunneltje onder de A7 de Noorderdijkweg te nemen langs de zendmast in het Robbenoordbos bij het monument even stoppen en op de paal van het tekstbord staan de waterhoogten aan gegeven over de uren dat het water steeg in april 1945.

Iets verder zie ik tot mijn verbazing een verdwaald hertje lopen op een strook grond langs de dijk, die zal wel weer terug gaan naar het bos waar het beestje veiliger is.

Bij de haven van “Oude Zeug” zie ik een paar militairen met speedboten spelevaren of oefenen, ’t is toch “rekening rijk” zo heette dat in mijn diensttijd ook.

Nog even door naar Medemblik via de Zuiderdijkweg en dan weer rechtsaf naar Middenmeer via de Alkmaarseweg en zo werd het deze keer 71 km in somber weer maar wel weer heerlijk de benen even  gestrekt.



Geen opmerkingen: