06 februari 2023

Het is weer geweldig gegaan.

 

206 km

Zon opkomst in de polder

Zelden zo'n goeie gelezen



Het is weer gelukt, het lijkt haast of het iets bijzonders is maar zo heb ik het wel weer ervaren en dan denk ik daarbij tegenwoordig heel vaak aan de laatste “spreuk” die ik bij toeval vorige week zag op Facebook , “IK BEN NIET OUD Ik zit in de bloei van mijn slijtage”. De bedenker zal vast ook wel van mijn leeftijd zijn anders kom je hier toch niet op, ik vind hem gewoon weg fantastisch. Ja en wat is er dan weer gelukt zou je zeggen, nou gewoon rondje om over de dijken. Het organiseren hiervan is al een kunststuk op zich, eerst kijken wat voor weer of het wordt op de geplande dag, dan mijn dochter bellen of ze thuis is, dan loket Afsluitdijk bellen, wat deze keer precies een kwartier in beslag nam om alles te noteren enz. enz. …. Zo van gaat U alleen, heeft een huisdier mee, wat voor voertuig is het met maten enz. dan nogmaals checken of alles juist is ingevuld met telefoonnummer e-mailadres en ga zo maar door, alle keren een andere persoon aan de andere kant van de lijn, maar goed, zoals ik al zei, na een kwartier was dat ook geregeld en dat allemaal minimaal 2 werkdagen van te voren.
De bus voor de gewone fietser en wandelaar

Vanmorgen aangekomen bij garage den Das en Vos op Den Oever was de eerste vraag wil je eerst koffie of gaan we meteen, het laatste had mijn voorkeur en zo zaten we na 10 minuten al op de Afsluitdijk en nadat ik mezelf  weer zelfstandig mocht verplaatsen nog even een foto maken van de officiële “fietsbus” waar ik niet in mag, die toevallig ook net klaar stond voor wandelaars en/of fietsers. Bij Bianca was het gezellig en ook Fleur was thuis dus koffie met koek en alles weer even op een rijtje zetten voor ik de tocht ging vervolgen.
Siebo's  constructie werk

Met bewondering heb ik het nieuwste werkstuk van Siebo, mijn schoonzoon, bekeken. Een staalconstructie om een overkapping af te sluiten maar alles is draaibaar en kan open worden gezet, Bianca zei: “Hij had een hele hoop staal besteld en dit heeft hij over” een stukje van 30 cm, ik vind zoiets knap hoor, zelf berekenen en het frame maken, zagen en lassen, een topper.
Richting Lemmer

Net onderweg in Friesland

Lemmer

Aan het eind van de
Ketelmeerweg

De Ketelbrug

Mist voor de Maxima centrale

Nog net de grijze silhouetten van de
sluizen bij Lelystad


Als ik weer verder ga begint af en toe de zon erbij te komen als ik door Lemmer fiets maar na de Ketelbrug richting Lelystad wordt het zo maar mistig en kon ik me bijna niet oriënteren op de omgeving, zelfs de sluis bij Lelystad was niet te onderscheiden.
Ook op de dijk samen onderweg

Even bijkletsen

Nog heel even

Na enkele kilometers werd het weer helder en had ik ook zon tot aan Middenmeer waar de teller voor vandaag 206 km aangaf waarvan ik er 26 in de bus voor speciaal vervoer heb gezeten.

Geen opmerkingen: