07 februari 2023

Kort buurtverkeer.

 


Het weer was te mooi om niet een klein rondje te fietsen, vanmorgen had ik andere dingen te regelen en kon niet eerder als na de middag m’n “ding” doen. Zomaar een ritje zonder speciaal doel en dat ging via de Obdammerdijk met een kleine omweg naar Zwaag en weer naar Middenmeer. In Obdam was op dat moment niemand aanwezig dus dan meteen maar door naar Zwaag. In Zwaag even bij Kees en Lucy aan geweest en koffie gedronken en daarna via Nibbixwoud richting Twisk.

Onderweg zie ik , zoals ik dat beoordeel, het begin van de zwanen plaag, ik telde er 36 die ik niet in één beeld kon “vangen” maar ze liepen er wel.



Later achter Twisk was het de voorganger van de zwaan die er onder tussen berucht is door geworden, de gans, enorm wat een zwerm. En dan zijn er nog steeds mensen die beweren dat het allemaal wel meevalt, ze schijten het grasland onder en geen vee wat daar meer wil grazen.


Bij de Twisker wateropvang was het ook druk met allerhande vogels. Het rondje werd maar klein en was na 61 km weer afgelopen, maar wel prachtig zonnig weer.

Geen opmerkingen: