21 maart 2023

Na regen kwam heel even zonneschijn

 


Het is vandaag weer helemaal goed gekomen met m’n “krakkemikkige” rug, gisteren heb ik weer ervaren dat de beste puntjes er toch werkelijk af zijn als het op m’n rug aankomt. Eigenlijk weet ik dat al sinds m’n 21e en nu zijn we 61 jaar verder en af en toe denk ik dat alles nog kan maar dat is dus niet zo. De spuitarm van de hogedrukreiniger is nou eenmaal te kort heb ik al meer ervaren. Maar goed een rondje fietsen doet bij mij wonderen en zo reed ik vandaag nadat het droog was geworden even op en neer naar de Zuidoostbeemster om bij Tiny even langs te gaan en dat lukte toevallig net omdat ze vanmiddag zou gaan bridgen. Ik was wat later van huis gegaan vanwege andere klusjes zoals boodschappen doen en wachten tot het weer droog zou worden.

Op de rit er naar toe zag ik bij Oudendijk, bij slecht afwaterend land, dat er snel een nieuw meertje ontstaat. Bij Tiny was het weer even gezellig en toen ik weer richting Middenmeer ging had ik de wind mee, hoewel wind tegen vaak ook wel meevalt, alleen zijwind daar ben ik geen liefhebber van.



Zelfs sommige schapen waaien soms zomaar uit hun “jasje” maar de narcissen langs de Purmerenderweg hebben daar geen last van het is een prachtig gezicht dat is een ding wat zeker is.


Op de Oostdijk geef ik een paar keer een seintje door de claxon in te drukken waardoor de amazone even een pad naar beneden neemt, het zou niet leuk zijn als het paard de verkeerde kant op zou springen want de ringvaart is nogal breed en diep.

De Oostdijk is nog afgesloten voor doorgaand verkeer dus ga ik rechtsaf via Kwadijk en zie aan het eind van dit dorp weer iets nieuws, er lopen twee nandoe’s op een perceeltje grasland waar eerder een paar alpaca’s liepen. De nandoe is een Zuid-Amerikaanse loopvogel.


Als ik overal een foto van zou maken bleef er geen plek meer over voor tekst want ik zie altijd heel veel leuke dingen, zelfs gewoon een paar herkauwende koeien geeft een mooi plaatje.

Ik schiet alweer aardig op naar huis en maak op een rotonde bij Wognum nog een laatste foto van vandaag om de bloeiende narcissen mee te nemen en dit alles was weer goed voor 96 km genieten.

1 opmerking:

Kees Schouten zei

Bij die 5e foto lijkt het alsof er een boom uit je fiets groeit.