22 januari 2007

Water-overlast ?


Vanmorgen voor het eerst sinds 2 weken weer een klein ritje gemaakt, even naar een verjaardag van een familielid. Omdat ik meen dat ik nog een hele hoop dingen moet doen ben ik meer even gebleven, dus een kort ritje van Middenmeer naar Wervershoof, een retourtje van 36 km. Omdat het toch maar voor even was nam ik mijn fototoestel niet mee en ging via Medemblik langs de dijk over het fietspad richting Onderdijk en dan naar Wervershoof. Er stond toch nog een stevige wind wat me vooral opviel toen ik langs het IJselmeer reed na het gemaal "Vier Noorderkoggen" bij Medemblik. Witte schuimkoppen op de golven en af en toe wat geruk aan de Quest. De weg naar Wervershoof was snel afgelegd en na een paar bakken koffie en wat toebehoren bij een verjaardag, ging ik, omdat ik het dus druk meende te hebben, weer na een klein uurtje richting huis. Uiteraard via de zelfde weg maar dat was even schrikken toen ik weer langs het fietspad vlak bij het IJselmeer reed, het water kwam over het lage dijkje en spoelde een flink deel onderwater maar ook het fietspad vertoonde meer water dan mij lief was, ik veronderstelde dat het met een paar centimeter wel over zou zijn, maar nee hoor de Quest schepte water dus afremmen en met een "slakken gangetje" verder, keren kon ook niet meer, en zo kwam ik weer op het hoger gelegen gedeelte. Na de middag moest ik weer op pad, nu met de auto, en toen heb ik toch nog even een paar foto's gemaakt van deze bijzondere ervaring. Een man van de gemeente was net bezig om borden te plaatsen zodat er verder geen ongelukken zouden gebeuren.Het water van het IJselmeer wordt met zo'n harde wind uit het oosten dus flink opgestuwd tegen de Noord-Hollandse kust wat toch zorgt voor water-overlast.

Geen opmerkingen: