29 januari 2007

Vrij ritje over de dijk.




Maandagmorgen, 11 uur en van start voor zo maar een rondje, waar ik heen zal gaan weet ik eigenlijk nog niet maar het is mooi weer en de zon komt er af en toe even bij.
Eerst maar eens richting Obdam, bij de familie Wester ben ik al een paar weken niet geweest en daar is het altijd gezellig voor een praatje en een bak koffie. Inderdaad de eerste reactie was ook zo, "We hebben je al een tijd niet gezien" na de koffie ben ik via de Zomerdijk richting Hoorn gegaan en vanaf dat punt via de dijk naar Enkhuizen en vervolgens naar Medemblik en Middenmeer.
Zo is het wel erg kort omschreven waar ik toch wel wat langer over heb gedaan. In Hoorn, de eerste Zuiderzeestad, heb ik geprobeerd om alle drukke punten te omzeilen en met zo min mogelijk "poes pas" op de dijk te komen, kan niet zeggen dat dat onverdienstelijk is gegaan, op de dijk aangekomen leek het net of de wind was gedraaid en ik nu wat meer de hulp van achter kreeg maar dat bleek achteraf toch niet het geval.
Bij Enkhuizen liep het ook allemaal prima en zonder erg veel oponthoud kwam ik weer op de dijk na de tweede Zuiderzeestad. Vervolgens op naar de derde Zuiderzeestad, Medemblik, voor ik daar was kwam ik mijn jongste broer tegen op de hoek van de Kagerbos/Simon Koopmanstraat in Wervershoof. Ben was met de racefiets net van start en was van plan om naar Den Oever te rijden en weer terug. We hebben even samen gereden maar ik moest me inhouden en hij moest alle zeilen bijzetten dus na enkele honderden meters gingen we elk onze eigen weg.
Thuis gekomen stond de teller op 97 km en was het gemiddelde 33,7 km p/u geweest, en dat ondanks het passeren van 3 stadjes waar je echt niet door kan rijden zoals je het liefst zou doen.
De totaalstand is momenteel 11.471 km, in de winterperiode telt het toch minder snel dan in de rest van het seizoen.

Geen opmerkingen: