17 juli 2008

Is meer dan drie is te veel ?


Donderdagavond 17 juli 2008, de 4e fietsdag van deze week, min of meer passend in het verhaal van “Drie is te veel” in dit geval dus 4, hoe dat precies zit ? Ik ben deze week 4 keer op pad geweest, maandag 88 km, dinsdag 160 km, woensdag 101 km en vandaag weer 160 km, op z’n Westfries zeggen ze dan wel eens “’t kin wel op al ist lekker” Het is dus op, voor deze week, en volgende week zien we wel weer. Door omstandigheden moest ik vandaag weer oppassen in Oudemirdum en omdat de weersvoorspellingen ronduit slecht waren heb ik lang getwijfeld zal ik met de fiets gaan of met de auto. Het is de fiets dus geworden, vanmorgen met een heldere zonnige blauwe hemel van start en toen ik daar was begon het daar te stortregenen en had ik een beetje het gevoel hoe moet dat vanavond als ik terug ga. Maar het zijn buien en daar stopte het op een bepaald moment ook weer met hard regenen en het werd zelfs een tijdje droog, in de loop van de middag gingen de hemelsluizen nog een paar keer open maar tegen de tijd dat ik weer op huis aan kon was het droog. Het reed allemaal soepel hoewel, aan de benen voelde ik dat ik deze week meer had gedaan. Toen ik bij de kop van de Afsluitdijk linksom ging zag ik de lucht richting Noord-Holland en bedacht dat het onderweg best wel eens goed mis zou kunnen gaan, donkere wolken in het westen beloofden niet veel goeds. Het is allemaal erg mee gevallen, de laatste 6 a 7 km heb ik een klein motregenbuitje gehad en dat was alles.

Geen opmerkingen: