16 november 2009

Alles ging mis vandaag



Alles wat vandaag mis kon gaan ging eigenlijk mis, het begon vanmorgen met lichte regen wat niet in mijn planning was opgenomen en dan moet je even een andere opzet van de dag indeling maken. Het plan was gister nog een beetje van, een ritje naar Oudemirdum, maar dat idee was vanmorgen gelijk over, dan maar iets anders verzinnen. In huis zie ik nog steeds geen dringende zaken dus de pc aangezet en daar even mee “gespeeld” tot ik op een bepaald moment volgens de weer online site zag dat het vanmiddag droog zou zijn, alle moed weer verzameld en zo rond half 2 reed ik de straat uit op weg naar een zus van mij die een nieuwe pc had, waar ze nog wat ontbrekende software bij nodig had. Door Medemblik om kasteel Radboud heen en dan tot het gemaal “De Vier Noorderkoggen” bovenop de dijk het reed weer heerlijk ontspannen. Bij het gemaal links het fietspad op en weer door …………. dacht ik, een sissend geluid wat alleen maar van de linker voorband afkomstig kon zijn kwam helemaal onverwachts maar net zo snel als het sissend begon was het ook weer over, het gat was groot en de band was leeg. Ik moest niet lang zoeken waar de oorzaak precies zat, een klein poederwolkje vanuit de binnenband wees mij de weg en gelukkig had ik al “jaren” een opvouwbare buitenband “Schwalbe Kojak” in de fiets liggen dus geen probleem, dacht ik. Net toen ik een andere binnenband had gepakt kwam er een meneer met zijn hondje vragen wat er loos was, ik heb het in het kort uit proberen te leggen en met wat handgebaren en handelingen was het allemaal duidelijk. Ondertussen raapte ik weer een binnenband op en met een gebaar van een routinier ging alles erin en erom, oppompen de zaak opruimen, dan merk ik dat ik de lekke band er weer in heb gestopt want de band die ik nu oppak is nog niet gebruikt, inderdaad, de band is weer plat ver.xl;x%nd….. . Nou ja, vlug weer even omwisselen en dan rijden, dacht ik. Het omwisselen was zo klaar en toen nog even oppompen, dat was net even te veel voor de Halfords HDpomp, hij gaf niets meer, geen zucht en de band stond amper op 2 atm. Ik heb alles maar ingeladen en de fiets omgekeerd richting Medemblik en naar Leo Smit de fietsenmaker even wat nieuwe lucht halen. Tijdens het pompen bleek ook nog dat de opvouwbare buitenbandband zodra hij bij 3,5 atm. kwam naar buiten begon uit te puilen, na een aantal pogingen om hem in het gareel te krijgen heb ik dat ook maar opgegeven en met een hele zachte, zeg maar slappe band ben ik naar huis gereden. Daar had ik nog 2 nieuwe buitenbanden liggen dus die erom en dat was weer voor elkaar, toen de pomp uit elkaar geschroefd en met wat proberen en smeren dacht ik dat die ook weer gered was, helaas die zal vervangen moeten worden hij blijft luchtloos. Zo kun je wat meemaken op 29,5 km, volgende keer maar weer beter zullen we maar zeggen.

Geen opmerkingen: