19 maart 2012

't Is lente





Zon, zee, en wind, alles ingrediënten waren vandaag aanwezig. Nou ja, zee, eigenlijk niet meer, het was zee n.l. de Zuiderzee en nu alweer jaren IJsselmeer. Ik reed er weer een klein stukje langs en dan kom je langs bepaalde monumenten die maar zelden serieus worden bekeken door de voorbijgangers. Het bordje onderaan de dijk heb ik eerst met water uit de bidon weer leesbaar gemaakt voordat het toonbaar op de foto kon. En later van bovenop de dijk een plaatje geschoten van “De eenzame fietser” …. die tegenwind enz. ging, met de wolkenlucht erboven toch wel een leuk gezicht. Ik heb mijn fiets weer thuis gebracht die was een paar weken te “logeren” maar alles is weer bijna bij het oude, nog niet helemaal, maar het is weer te doen. En onderweg kom je weer van alles tegen wat aangeeft dat het weer echt voorjaar is, het “stikt” weer van de lammetjes en het leeft weer. Na een korte rit met ietsje omrijden kwam ik vandaag op slechts 43 km maar wel de moeite waard, het is gewoon lente.

Geen opmerkingen: