08 oktober 2013

De laatste ronde ?







Men zegt, “De laatste mooie dag” voorlopig is het over het wordt “pokkenweer”, lage temperaturen veel wind, buien en van alles en nog wat, maar het mooie weer is over, punt uit. Niet treuren we zien vanzelf wel wat het gaat worden, ik heb er nog niet zo’n slechte kijk op, van een zwager herinner ik mij de uitspraak “Een oorlog kan nooit zo hard zijn want er blijven altijd soldaten over” m.a.w. het zal zeker niet het einde betekenen het komt vast weer goed. Genoeg daarover gekletst, laten we het over het fietsritje van vandaag hebben, bij vertrek nog geen zonnetje te zien maar de berichten beloven wat. Omdat ik al een tijd niet door de “Noordkop” ben gegaan lijkt me dat voor vandaag wel een passende optie voor een rondje. Omkleden en richting Slootdorp, hier en daar zie je een trekker in het land en lijkt men bezig met bietenoogsten en wintertarwe zaaien, het is dus echt herfst. Een stukje over Wieringen brengt me via de korte Afsluitdijk richting Anna Paulowna, na wat heen en weer te hebben gezwalkt kom ik uit bij het Noordhollands kanaal en steek over met het pontje naar het fietspad richting Den Helder. Na vliegveld “De Kooy” ga ik linksaf richting de duinen en kom via wat omwegen op het fietspad richting Groote Keeten, Callantsoog en Petten waar ik de Hondsbossche neem langs de waterkant  tot aan Hargen waar nogal wat mensen ronddolen, mogelijk allemaal met het idee, ”Nu kan het nog” morgen is te laat. Dan door de duinen naar de Schoorlsezeeweg die me met een snelheid van ruim 56 km naar beneden brengt tot in het dorp. Het is dan nog dwars over N.H. naar de Wieringermeer en met de wind schuin achter is dat zo gepiept en staan er bij thuiskomst weer 105 km meer op de totaalteller die met deze fiets 55.031 km aangeeft

1 opmerking:

Wilco Pompert zei

Dus je bent de totaalafstand van de oude quest inmiddels ruim gepasseerd. Plannen voor een nieuwe?