16 oktober 2013

Snelle ronde










Het was weer een “rijke” dag, zon geen wind en een heerlijke temperatuur voor de tijd van het jaar en jezelf goed genoeg voelen om een rondje te fietsen. Het is woensdag dus voor Tiny “oppasdag” in Oostzaan en voor mij meteen een uitdaging om daar even om de koffie te gaan. Langs de Cultuurweg in Middenmeer rijd ik tegen de zon in met mistflarden over de akkers, prachtig om de rust van de polder te ervaren. Ik had het geluk dat ik de skelterdop bij me had en heb die meteen meer even na invetten van de lagers geplaatst waardoor de mannen vanmiddag zonder problemen met de skelter en aanhanger op pad kunnen als die behoefte r onverwacht zou zijn. Op de heenreis heb ik “Het Twiske” langs de ene kant genomen en terug langs de andere kant zodat er een echt rondje Twiske aan vast is gereden. Ik was er niet alleen, een groot aantal fietsers en wandelaars kwam ik tegen en verschillende amazones met paard ook de jeugd was vertegenwoordigd met een paar pony’s. Overal merk je dat men graag naar buiten wil na de regen van afgelopen dagen, men is opgewekt en meerder keren wordt een hand opgestoken ter begroeting of misschien dacht men kennis te zien, ik geniet er wel van. En als je “rustig” fietst door niet te ver boven de 30 te rijden dan zie je zelfs zo’n mooie paddenstoel niet over het hoofd. Na “Het Twiske” ga ik richting Spijkerboor, je kan niet alle keren dezelfde route nemen dat wordt eentonig. Langs het kanaal vliegt het erover en zonder noemenswaardig verkeer kom ik bij de afslag, rechts zou ik naar De Woude gaan en links ga ik richting Alkmaar en naar huis. De volgende keer maar weer eens bij Wim en Marian kijken, nu dus maar linksom naar huis. De laatste woning die momenteel niet meer bewoond wordt, waarschijnlijk is de bejaarde dame verhuisd of overleden, wordt door de jeugd grondig onderhanden genomen en zal waarschijnlijk binnenkort wel in de “hens” gaan tot vreugde van deze knapen, wie zal het zeggen. Wel riepen ze nog “Stuur je die foto naar de politie dan moeten we wegwezen” ze wisten blijkbaar wel dat hun bezigheden niet door de beugel konden. Het was weer een heerlijke rit waarbij een stukje Noord-Holland onder de wielen door is gegleden en met 124 km weer een leuke bezigheid is geweest.

1 opmerking:

Anoniem zei

Een van deze jongen is mijn zoon. Deze drie hebben niets vernield en zullen dat ook niet doen. Ze vinden het gewoon leuk om op het dak te klimmen. Beetje tendentieuze tekst dus.. Groet, Jan.