10 april 2014

Zo maar een ritje












Het leek op een sombere dag maar dat viel achteraf allemaal mee, geen zon maar dan kan het toch een mooie dag zijn. Ik was zo maar even op pad gegaan en bedacht dat ik bij Tiny wel even langs kon gaan om het gras te maaien, ze is niet thuis maar dan valt het mee als ze weer thuis komt. Ik zag dat er in het NHD, (Noord Hollands Dagblad) bijna alle dagen wel melding wordt gemaakt van de voorbereidingen  m.b.t. het bezoek van het koningspaar wat binnenkort plaats zal vinden, dus dacht ik, via De Rijp gaan en zelf zien wat er allemaal in kannen en kruiken wordt gedaan, nog niets, tenminste niet aan de buitenkant zichtbaar wel een paar druk redenerende mensen op de kruising bij een historisch pand op de hoek maar verder gewoon de normale dorpsrust.  Dan via Middenbeemster naar Zuidoostbeemster en onderweg nog een foto maken van een echte oude boerenkar. Bij Tiny is het rustig en ik weet de weg te vinden naar de maaimachine en zo kon ik mijn hart ophalen. Er staat ook nog een speelhuisje wat elke keer wordt verplaatst tijdens een maaibeurt. De kleinkinderen spelen er niet meer mee dus het kan in de verkoop wie interesse heeft mailt mij maar dan geef ik dat wel weer door. Later als Tiny ondertussen thuis is gekomen en we samen een broodje eten geeft ze zelf ook aan dat het speelhuisje wel weg mag. Ik vertrek richting Purmerend en ga langs het NH kanaal in de richting van Alkmaar onderweg maak ik nog een foto van een baan tulpen in de Beemsterpolder. Dan langs Heerhugowaard waar de fietsers ongehinderd de kruising kunnen nemen in elke gewenste richting een geweldige verbetering. Als ik langs Oude-Niedorp ga bedenk ik dat ik wel eens een keer in de ruïnekerk kan gaan kijken, ik weet nog dat door blikseminslag de kerk indertijd verloren is gegaan. Binnen een paar foto’s maken en weer door naar de polder waar in een baan tulpen een aantal mannen de vermenging uit een ras proberen te halen, er staat zat in wat er niet thuis hoort dat is wel duidelijk. Thuis  gekomen was dit een ritje van 105 km en nog wat.

Geen opmerkingen: