11 september 2014

Geliefd rondje







De “fietsweek” zit er op, voor zover er een “fietsweek” bestaat, maar het kan wel weer toe. Voor mijn gevoel ben ik weer overal en nergens geweest en voel ik me weer voldaan. Vanmorgen kwam zwager Aad met assistentie van broer Ben de Agave ophalen, hij kon niet meer naar binnen als het zou gaan vriezen dus daar heeft hij een betere toekomst zullen we maar zeggen. Achter de pot zat een flink uit de kluiten gewassen kikker die niet zo groen is als men meestal zegt. Maar zodoende kon ik niet te vroeg van huis, zo rond half 11 zaten we aan de koffie en stond de plant op de aanhanger  en toen ik eenmaal omgekleed was en van start zou gaan was het kwart voor 12. Op naar Blokker en kijken of Ria thuis is, ze is ergens anders want de deur is vast dus dan mijn ritje maar iets verleggen en dan kom ik al snel via Hoorn op de dijk langs het IJsselmeer, het geliefde rondje zou je kunnen zeggen. Bij het “oma Mia” bankje zitten altijd wel een paar mensen, zo ook vandaag. Na Enkhuizen keek ik er vanop dat er zoveel bootjes op het IJsselmeer vaarden  er stond wel een gunstige wind om de zeilen te hijsen dat is een ding dat zeker is. Na Andijk ben ik even het recreatiegebied in gereden “Koopmanspolder”en bij het bruggetje ben ik weer andersom gegaan het is wel een heel leuk stukje maar wel erg klein. Na Medemblik langs Agriport naar Middenmeer wat net 85 km opleverde.

Geen opmerkingen: