03 september 2014

Weer een keertje "onderlangs"













Wie of wat moet ik hier nu de schuld van geven, het mooie weer zie ik als de grootste veroorzaker van de rit van vandaag. Als het straks weer echt herfst en winter gaat worden zullen de ritten niet zo lang meer zijn, later van huis minder uren zonneschijn wat belangrijk is voor een mooi weer fietser zoals ik ben, dus dacht ik vandaag is het nog mooi dus gaan. En zo was ik al op tijd van huis en zag in de mist de eerste zonnestralen toch doorbreken en even later de volle zon, maar eerst moest ik wel even stoppen om een foto te maken van de “bron” van alle consternatie van een week geleden. Toen werd 112 gebeld door een vrachtwagenchauffeur vanaf de A7 dat er brand was bij het kassencomplex in het Agriport gebied, alles was uitgerukt, politie brandweer alles was present en de oorzaak bleek het affakkelen van het gas dat meekomt bij het oppompen van warmwater tot 92 graden voor de warenhuizen hier in de polder. Ik had mijn bedenkingen over de veiligheid bij de Enkhuizer scholen gemeenschap, leerlingen die van alle kanten daar naar binnen gaan en dan meestal niet te veel om de verkeersregels geven, maar ik moet eerlijk zeggen het viel vandaag erg mee, alles ging prima. Op de dijk richting Lelystad kwam ik een bord tegen “Werk in uitvoering” en enkele kilometers verder moest ik uit de fiets, een stuk fietspad zal worden vervangen en dan los je dat zo op. De volgende foto-stop is bij de Ketelbrug, het is en blijft een prachtig bouwwerk. Als ik in Oudemirdum  aankom is het verdacht stil en na een “belletje” wist ik dat Bianca eraan zat te komen. Thimo had zijn tas met gymspullen vergeten en die bracht ze achter hem aan zodoende was ze even afwezig. Ik kon ondertussen een paar foto’s maken in de tuin en na een paar bakken koffie ben ik weer richt N.H. gegaan. Op de Afsluitdijk haalde ik nog een lotgenoot in op een tweewieler en bij Den Oever moest ik wachten voor de ophaalbrug en kwamen de molen en de rooie flitspaal nog weer een keer in beeld. Eenmaal thuis zag ik op de GPS 204.26 km en op de teller aan de andere zijde was het ook zoiets en dan zie je dat er over 204.04 km een verschil is in beide systemen van welgeteld 220 meter en dat over deze afstand is te verwaarlozen..

1 opmerking:

Wilco Pompert zei

Vrijdag wil ik ook over de LEL, maar blijkbaar was het allemaal goed te doen.