06 november 2014

Boom plantdag.



Ik kan wel stellen dat het een magere week is m.b.t. fietsen. Vandaag was weer zo’n dag dat ik wat anders had, ik noem het voor het gemak maar “boom-plantdag”.Dochter Bianca uit Oudemirdum vroeg laatst of ik een keer gelegenheid had om te helpen, liefst aan het eind van de week, om wat struiken enz. te helpen planten bij het vakantiehuisje wat door Siebo en zijn vader samen uit de grond is “gestampt”. Ik vind het nog steeds een lux bouwwerk wat voorzien is van alle gemakken en dat t.z.t. weer in verhuur zal worden gebracht. Slechts een deel van het "struikgewas" kon worden opgehaald maar de voorbereiding voor dat deel wat naast de woning zal worden geplant is ook klaar en dat is zo gepiept..                 
De buitenkant is meestal werk voor Bianca, rommel opruimen en zorgen dat het aanzien in de natuurlijke omgeving past, dus wat struiken. Inderdaad het was maar even werk maar het aanzien is weer beter geworden. Tijdens het opruimen van wat oud materiaal kwamen er mensen, die eerder ook hun vakantie hier hadden doorgebracht, even kijken of het al bijna klaar was, maar dat zal nog wel even duren, volgend voorjaar gaan ze er vanuit dat het binnenwerk , schilderen enz. allemaal aan kant is en dan valt er een hele last van hun schouders en kunnen ze weer enigszins normaal gaan leven.

Geen opmerkingen: