10 november 2014

Zomer in November ?






Vorige week maakte ik plannen om vandaag naar Dronten te fietsen en daar de Quest een APK beurt te laten geven maar gisteravond bedacht ik dat ik eerst naar de winkel zou moeten om wat proviand in te slaan om de 160 km te overbruggen van een retourtje Dronten. Zonder of te weinig “brandstof” is niet verstandig lijkt mij dus dan ga ik morgen maar, voor de zekerheid overleg ik eerst even met de mannen in Dronten. En omdat het morgen nog goed weer lijkt het een juiste beslissing. Helaas morgen is Allert alleen en er komt ook al iemand met een speciale opdracht dus dan wordt het moeilijk en zodoende besluit ik om dan voorlopig woensdag als “onderhoudsdag” te benoemen de tijd zal leren hoe het allemaal gaat lopen. Eerst dan maar even naar Wervershoof en Zwaagdijk, “zieken bezoek”, ja hoe moet ik het anders noemen, schoonzus Riet zegt dat het allemaal wel goed gaat maar tussen de regels door proef ik ook iets anders en als ik later bij zus Margriet kom wordt ik daar ook helemaal niet blij van, triest zoals een mens aftakelt door chemo. Gelukkig schijnt de zon en dat maakt nog weer een heel klein beetje goed. De skyline van Medemblik is in elk geval wel mooi tegen zo’n blauwe lucht en als er een keer weinig bootjes in de haven liggen krijg je weer eens een keer een “knap” beeld van de oude panden langs de haven. Na het rondje “ziekenboeg” ga ik ook nog even bij een vroegere buurjongen langs, Ton Langedijk. Omdat hij niet direct bij de deur liep moest ik even wachten en maakte van die gelegenheid gebruik om een paar foto’s te maken van het oorlogsmonument dat bij hem op het bedrijf staat. De woning op de achtergrond van die foto, tussen de propellerbladen,  was toen nog één woning  en mijn geboortehuis. De woning waar het monument nu staat in nieuw,  het vliegtuig viel amper 25 meter daar vandaan, in mijn kindertijd herinner ik mij het kruis met hekje wat er later kwam te staan en nu is vervangen door het huidige gedenkteken. Nadat ik bij Ton mijn boodschap had gedaan heb ik mijn rondje nog verlengd richting Blokker en Obdam, Ria niet thuis en bij Tom en Gerda in Obdam was er weer koffie. Thuis gekomen stond er 76 km op de teller en het totaal van deze Quest komt hiermee op 70.536 km.

1 opmerking:

Wilco Pompert zei

Hoi Pé, sterkte in de familie. En die ketting, kan die nog niet 10.000 kilometer mee?