26 mei 2016

Mooi weer fietsen








Tussen de bedrijven door even snel een ritje maken, ik heb het gevoel dat ik van alles en nog wat moet doen maar er komt niets uit mijn handen. Ja dat kan je wel eens zo hebben denk ik, maar het gaat weer over wees gerust. Vanmorgen was ik al rond half 7 in de tuin bezig, iets wat eigenlijk helemaal niet bij mij past, wel vroeg opstaan, daar heb ik geen moeite mee, maar die tuin dat is een ander verhaal.  Na die eerste “ochtend gymnastiek” in de buitenlucht was ik zodoende ook al vroeg aan een bak koffie toe en zo kon ik meteen weer iets anders bedenken. Ik ga straks eerst even naar Ben en Riet zo gezegd zo gedaan, op naar Wervershoof. Langs de Flevoweg is de zwaan bijna uitgebroed, dat kan niet lang meer duren, even een foto en meteen wat jonge meerkoeten gespot. Bij Ben en Riet is er koffie en tevens zitten Dirk en Bets op het zelfde adres, Dirk had gisteren zijn 800ste rondje IJsselmeer gedaan, ja echt de 800ste keer, alle keren 200 km, ik heb daar bewondering voor. Na de koffie met gebak op naar Enkhuizen waar ik “meneer Paulus Potter” ook maar weer eens vast leg, tevens zie ik dat het beeld naar ontwerp en idee van Jan van Velzen uit Onderdijk is een knappe kunstenaar die altijd herkenbare kunst heeft gemaakt, er staan diverse beelden van Jan in West-Friesland, o.a. in Medemblik, Zwaagdijk, Wervershoof /Onderdijk. Op mijn rondje kom ik ook nog een sportieve dame tegen die op “rolletjes” loopt. Via Hoorn weer langs de haven op naar Schardam waar ik afzwaai naar Beets enz. om uiteindelijk weer in Middenmeer te belanden na 104 km super kilometers.

Geen opmerkingen: