17 mei 2016

Ontspannen na het weekend







Het lange weekend is weer achter de rug en de realiteit van de dagelijkse bezigheden is weer aan de orde. Voor mij is dat niet zo indrukwekkend maar het moet wel gebeuren, eerst de wasmachine uit proberen en dan kijken wat in mijn ogen interessant is en waar ik het meest van kan genieten. Inderdaad dat is niet moeilijk, gewoon een rondje met de Quest op pad gaan. Gisteren bedacht ik dat er bij Tiny wat gras gemaaid zou kunnen worden en omdat ze vanmorgen toch niet aanwezig is kan ik dat wel even als eerste gaan doen, kleine verrassing. Er staat, nu nog, totaal geen wind als ik van huis ga en al snel ben ik ter plaatse, benzine vullen starten en maaien en na een half uurtje is dat “gepiept”. Het ziet er weer netjes uit als ik de weg opdraai en richting Wormer neem, onderweg bedenk ik dat een rondje “Zaanse Schans” en dan naar Alkmaar best zou passen in mijn tijdschema. Als ik door de Beemster fiets via de Zuiderweg passeer ik een boerderij waar een oude landbouwwagen op het erf staat, jammer dat er bij het grasmaaien niet even de moeite wordt genomen om de wagen even te verplaatsen om alles netjes te maaien.  Via het fietspad door de “Zaanse Schans” gaat het allemaal heel soepel de enige bezoekers van Europese origine is op de vingers van één hand te tellen, bijna alles komt van de andere kant de aardbol, China en Japan denk ik. Later bij de Zaan zie ik de nog altijd indrukwekkende Adelaar van de Zeepziederij, het blijft een apart herkenningspunt langs de Zaan. Als ik later langs “De Woude” fiets meen ik Wim waar te nemen op zijn grasperceel langs het water, flink op de claxon drukken en dan hoor ik later wel of geen reactie. Bij het viaduct bij Oude-Niedorp staat een wielrenner in de bocht en ik vraag of ik kan helpen als hij panne heeft, niets aan de hand dus volgt er een kort praatje over van alles en nog wat. Uit het gesprek blijkt dat hij op weg is naar Middenmeer. Hij wil graag de omgeving een beetje verkennen omdat hij morgen een sollicitatie heeft bij een bedrijf wat gevestigd is in het Agriport gebied en wel bij Microsoft. We rijden samen op naar zijn bestemming voor morgen en ik maak aan het eind nog even een foto van deze meneer die verder mee fiets naar Middenmeer waar ik hem de weg wijs naar het “startpunt” Heerhugowaard. Al met al voor mij een leuk rondje van 113 km wat er weer “inging” als koek, wat is het leven toch mooi. 

Geen opmerkingen: