05 september 2016

"Benenstrekker" op maandag.








Er was weinig bijzonders onderweg, wel is merkbaar dat de vakanties ten einde lopen het is rustiger langs de weg. In het rondje van vandaag ging ik zoals gewoonlijk via een min of meer vaste route langs Wognum. Al jaren was ik in de veronderstelling dat het monument bij de A.C.de Graafweg ter nagedachtenis aan A.C.de Graaf een verzet-strijder uit de Wieringermeer, verplaatst was en niet meer in zijn vroegere vorm was herplaatst. Vandaag maar een keer een foto maken van, wat ik altijd dacht, het vernieuwde A.C.de Graaf monument, helaas er is geen letter tekst te vinden vroeger wist ik wel waar het oude monument stond maar door de aanleg van een rotonde en nog meer wegverleggingen moest dat plaats maken maar wat de achtergrond van dit “monument” is, ik weet het niet dus het zal moeten worden opgezocht of uitgevonden, zodra ik zekerheid heb zal ik dat vermelden. En ik ga zoeken of het oude monument nog ergens in deze driehoek is te vinden. De rit gaat weer verder en in Hoorn stop ik even op het “Houten Hoofd” waar de belangstelling door een aantal Fransen voor de Quest uiteraard groot is. Weer verder langs de dijk waar ik op grote afstand iets geels zie rijden, als ik dichterbij kom zijn het 2 aanhangertjes achter even zovele fietsen dus toch nog vakantieverkeer. In Wervershoof heel even binnen wippen bij Ben en Riet en dan het laatste stukje langs de warenhuizen en ik zie ook de pijp weer vlammen bij het “affakkelen” van het gas wat mee naar boven komt bij de warmwater voorziening van de kassen in dit gebied, na 98 km staat alles weer in de ruststand.

Geen opmerkingen: