19 september 2016

Even rondje om









Ik heb zelf het idee dat ik de “werkweek” goed ben begonnen, opstaan ochtendritueel uitgevoerd eten en drinken en dan in de fiets. Even richting Friesland en later weer terug maar zoals zo vaak gaat het toch net weer iets anders. Terug ging onderlangs en dan wordt het weer een iets groter rondje. Het eerste oponthoud was aan de Friese kant bij de Lorentz sluizen een zandschip, de Piet Hein moest van het Wad naar het IJsselmeer en verder ging het allemaal vlot. Toen ik op een 20 km van Oudemirdum was eerst maar eens bellen, ze was thuis en de kinderen ook, studiedag van de leerkrachten. Een bakkie doen en nog een bakkie en later wat frisdrank en daarna weer op huis aan. “Pap ga je onderlangs of bovenlangs terug” dezelfde route maar terug dacht ik toen nog maar 5 minuten later bedacht ik, dat het helemaal niet zo’n gek idee is om onderlangs te gaan en zo was de route meteen uitgestippeld. Het gaat allemaal vanzelf lijkt wel en ook het oogsten van de producten langs de Ketelmeerweg, twee trekkers naast elkaar en rijden met een gangetje van zo’n 10 a 12 km, zo is oogsten “kinderwerk”. De tweede stop is de Ketelbrug die ook omhoog stond net als de ophaalbrug in Enkhuizen waar ik eerst nog een bakje kibbeling heb geschoord. Dan in Wervershoof even bij Ben en Riet aan, bakkie doen kletsen en toen ik bij de fiets stond kwam Ben thuis dus weer even terug en weer kletsen, zo werd het toch nog laat voor mijn doen. Prachtige foto’s kon je maken van de scheepjes op het IJsselmeer, geen wind en alle zeilen bijzetten om vooruit te komen en zo werd het een rondje van 209 km en dus niet een “kort” retourtje bovenlangs.

Geen opmerkingen: