26 januari 2017

Mooi weer maar wel frisjes.

Rondje van 65 km 

Voetgangersbrug

De Bannepaal van de gemeente Hoorn

Bruggen genoeg

Het bovenste deel is al weg

De naad is te zien hij komt los

En daar hangt weer een deel

Het was koud, was, het is nog koud, ik zie dat de thermometer hier op dit moment 1,7 C. aangeeft en dan mag de zon er wel bij zijn ik vond het koud onderweg. Maar ik moet niet klagen want thuis gekomen kon alles weer in de was, nat van het zweet dus koud heb ik het eigenlijk helemaal niet gehad. Het is vandaag een vrijbuiters rondje geworden, zomaar ergens afslaan naar wegen en paden waar ik voor mijn gevoel al een hele tijd niet was geweest en zo kwam ik langs de Ursemmervaart op de Walingsdijk bij de Mijzenpolder een gebied waar vaak wordt geschaatst. Wees gerust het water lag op verschillende plaatsen nog gewoon open dus niks schaatsen als ik naar de andere kant zou willen moet ik via één van de vele bruggetjes die speciaal voor wandelaars zijn aangelegd en net te smal zijn voor een Quest denk ik, tegenover de “Bannepaal” is ook zo’n bruggetje. Ik volg weer heel wat kilometers de ringdijken van verschillende polders en kom uiteindelijk weer in “mijn eigen” polder de Wieringermeer waar hard wordt gewerkt aan een aantal windmolens/zwaaipalen die onderhoud nodig hebben of worden vervangen, de tijd zal het leren. Net op dat moment zie ik dat er weer een stuk los komt van het onderstel, even knippen en thuis bekijken of het wat is. Na zo’n kilometer of 5 a 6 ben ik thuis en heb ik toch nog weer 65 km onder de wielen door laten gaan.

Geen opmerkingen: