20 februari 2017

"Blijf in beweging"





Het is er toch nog weer van gekomen, een klein rondje bewegen. Eerst even via Zwaag een klein klusje doen dan door naar Blokker bij zus Ria kijken en dan via wat binnen weggetjes naar de dijk waar ik bij Schellinkhout omhoog ga .Er is weinig nieuws onder de zon om zo maar te zeggen, vanmorgen regenachtig en tegen de middag was het droog maar er was eigenlijk geen “kop” op straat te vinden, allemaal angst voor het weer, ik weet het niet maar mijn rondje ging dus wel door. Toen ik omhoog ging de dijk op verbaasde het mij dat er mensen waren die op het water hun geliefde sport beoefenden, surfen met dit weer, het ijs is nog maar amper weg. Richting Enkhuizen heb ik de voordeligste wind, hoewel ik tegen wind ook nooit een probleem heb gevonden, alleen zijwind dat “hakt” er nog wel eens in. Door Enkhuizen en dan op naar Andijk waar ik als eerste door een “voorstad” van Andijk kom, Oosterdijk en even later het bord dat ik Oosterdijk weer verlaat. Vervolgens Wervershoof en Medemblik met als eind station Middenmeer waar de teller aangeeft dat hij z’n best heeft gedaan en weer ruim 82 km heeft “gespaard”. En weer was het een heerlijk ontspannen ritje waarbij ik altijd de uitspraak van Albert van Dijk uit Kampen in mijn achterhoofd heb, “Pé blijf in beweging da’s goed voor je”, en hij kan het weten hij is per slot van rekening al 92 jaar.

Geen opmerkingen: