21 februari 2017

Zomerse gevoelens

109 km

Piet Kunis met zijn super Mango

Net na Schardam langs het IJsselmeer

Ze hadden geen poot meer om op te staan

Nog slechts een paar km en ik ben weer in Middenmeer

Laat ik met het positieve beginnen, het was weer een schitterende dag vandaag en het negatieve, het zal wel de laatste mooie dag van deze week zijn. Zo dan heb ik ongeveer alles verteld voor deze dag, nou ja even terug “bladeren” op de belevenissen. Door dit mooie weer ben ik met goeie zin van huis gegaan, één banaan op reserve een volle bidon met water en het voornemen om weer eens een keer naar de “Zuidoost” te fietsen. Deze keer heen via de westkant naar het zuiden en zo kwam ik via Hoogwoud en Spanbroek in Zandwerven waar ik de mobiele telefoon hoorde, “ting” een app van ??? dus stoppen en even kijken. Als ik weer van plan ben om verder te gaan zie ik een blauwe velomobiel aankomen, Piet Kunis was mijn eerste gedachte en dat was inderdaad zo. Een tijdje bijkletsen over, vooral, de privé situatie bij ons beiden thuis. We hebben in dat opzicht dezelfde ervaringen blijkt wel uit onze conversatie. Desondanks zijn we allebei van mening dat het leven zo slecht nog niet is en dat we nog een heel eind voor de boeg hebben als we richting Albert van Dijk willen. Even een foto maken en dan weer door richting Zuidoostbeemster. Tiny is druk bezig in de tuin en geeft toe dat het eigenlijk nog veel te nat is , maar ja je wilt wat. We drinken samen koffie en bepraten één en ander m.b.t. wat er allemaal nog gaat komen deze week. Nadat ik een broodje heb meegegeten ga ik weer richting Middenmeer met een omweg en zo kom ik ook nog in Volendam waar ik ervaar dat het ook stil kan zijn op “De Dijk”. Na Volendam Edam en zo verder langs de IJsselmeerdijk naar Scharwoude en Berkhout om via Wognum enz. weer in de polder aan te komen en na 109 m de Quest weer in de garage onderbreng. 

Geen opmerkingen: