09 mei 2017

De planning was heel anders


Vandaag is het een uit de hand gelopen rondje geworden, niet dat het nou zo lang werd maar het was totaal anders gepland. Ik sta bij de pinautomaat als mijn mobiel gaat, Patricia, Tiny’s dochter, belt en heeft een verzoekje, “Kom jij wel eens langs een tuincentrum, ik heb graszaad nodig” Ik adviseer haar het bij een andere instelling te halen maar ik zie wel hoe het allemaal gaat. Eerst even naar Wervershoof waar broer Ben vandaag jarig is maar hij viert het niet, hij is nog maar kort alleen en om dan iets te vieren is nog moeilijk, maar ik ga hem wel even feliciteren. Hij is niet thuis geen probleem dan ga ik even naar zus Margriet die is er wel en had het zelfde idee als ik met nog een andere zus even naar Ben, ze waren dus vrij. We praten over dit en dat en ik vertelde van het graszaad, “Moet je nog graszaad halen” ‘ja” “dan kan ik je helpen”, en na een heel verhaal ging ik gepakt met drie pakken graszaad in de fiets weer verder. Ik breng het dan meteen maar even naar Oostzaan ze was thuis toen ze belde dus dat komt wel goed.

Onderweg kom ik weer van alles tegen, eerst in de polder waar een aantal boomstronken worden uitgefreesd 
en  bij het einde van Zwaagdijk minimaal 5 minuten wachten bij een fietstunneltje waar opnieuw palen in de grond gaan.

Later bij Scharwoude omrijden wegens asfalteren wat weer problemen geeft als ik via het fietspad ga, uitstappen en “omtillen” maar ik kan weer verder. Vervolgens op de Oostdijk even het juiste moment afwachten omdat de regeninstallatie ook op de weg een flinke plaatselijk bui teweeg brengt. Als ik in Oostzaan ben is het er vrij rustig ook de auto is weg, de vogel is gevlogen. Ik zet de dozen met graszaad achter het huis op tafel en geef telefonisch door hoe de vlag erbij hangt.

Terug via “Het Twiske” een natuurgebied waar mensen bij lage temperaturen uit de kleren gaan voor een fotosessie.
Later langs de Rijperweg zie ik de boom staan die me al jaren fascineert door zijn uitstulping, wanneer gaat dit ten koste van zijn levensduur.

In de Wieringermeer zie ik een baan wintergerst al in de aar staat en dat is wel erg vroeg, de natuur gaat door, ondanks de lage temperaturen, het is hier momenteel slechts 11,7 graden. Desondanks werden het toch nog weer 121 km in goede gezondheid.

1 opmerking:

Wilco Pompert zei

Mooie tocht weer Pé. Fantastisch dat jij zo kan blijven genieten van al het kleine. Jij hebt altijd bijzondere foto's en verhalen!