07 mei 2017

Weekend ritje als extra'tje

Rondje van 61 km

Bijna bij Den Oever

Laag water op het Wad

Een deel van de Wieringer vissersvloot is
 binnen in het weekend

Met het monument ter nagedachtenis aan allen
die niet meer terugkeerden van zee

Alsof hij er altijd al stond

Met het bordje onderaan
"Betreden op eigen risico"

De gietijzeren toren van onderen gezien

Vandaag een wat ongewone dag om te fietsen, normaal komt er in de weekenden weinig van maar Tiny is een op pad met de ”Club van zestien” allemaal fanatieke bridgers. En zodoende heb ik een vrije dag, klink nogal interessant maar eigenlijk heb ik alle dagen vrij maar het moet een naam hebben. Ik was rond half één zo ver dat ik op pad kon, even een klein rondje over Wieringen en langs de Noorder en Zuiderdijkweg naar Medemblik kon net allemaal met een zwak zonnetje wat er af en toe bij probeerde te komen. Over Wieringen langs ’t Wad is prima fietsen en als je dan ziet dat het laag water is komen de bootjes wat vreemd over net alsof ze op het droge liggen. Hier en daar een wandelaar en aan het eind bij Den Oever is te zien dat het weekend is de meeste vissersboten liggen voor de wal in de “buitenhaven”. Ik ben ook nog even doorgereden naar de vuurtoren/lichtopstand, het brok rood gietijzer, dat is verplaatst. Het is of hij er altijd heeft gestaan, de bestrating is klaar en alles ziet er netjes uit. Voor dit monument stond een bordje “Betreden op eigen risico” en dan komt heel even het kwajongensachtige in mij boven, dus in de toren klimmen via de trap. Ik weet dat er jongens zijn die in hun jeugd de hele toren als speelterrein hadden, de “van Dijkjes” weten hier alles van heb ik wel eens gehoord. Hierna ben ik nog doorgereden naar Medemblik langs de dijk en meteen maar een filmpje maken wat ik straks zal proberen tot leven te krijgen via het daarvoor bestemde programma. Alles met elkaar net 61 km wat wel leuk is voor zo’n weekend tripje. 

Geen opmerkingen: