05 juli 2017

Het scheelde maar een haar ........... met haar.


Ik had zoveel plannen voor vandaag maar helaas, ik had de verkeerde sleutelbos bij me en toen ben ik maar van gedachten veranderd en heb een andere route genomen. Ik reed bij Spierdijk toen ik tot die conclusie kwam, inwendig even gevloekt, hoe kon ik zo stom, maar het is niet anders, dan maar een ontspannen rondje.


Ontspannen was het zeker niet, net voor De Goorn is er een nieuwe wijk links voor mij, met als toegangsweg Singel tegenover De Leet, een kruising met de Zuid-Spierdijkerweg. Ik reed al een tijdje op een 100 meter achter de grote balenpers die achter de trekker hing en toen het maar net goed is afgelopen. Van links, vanaf de Singel kwam een jonge vrouw, die zonder op of om te kijken de weg op scheurde met de auto en door volop in de remmen te gaan en naar rechts te sturen bleven we allebei heel, maar ik stond wel stil tegen de berm in de bocht om niet tegen die malloot aan te rijden. Meteen de achtervolging ingezet en met wat extra adrenaline reed ik er snel zo dichtbij dat ik een foto kon maken voor ze linksaf ging die trut, ik moest daar rechts. Verder liep het allemaal weer heerlijk en ben ik blij dat ik meestal wegen en dijken op zoek waar weinig verkeer is. Meteen maar richting de dijk langs het IJsselmeer/Markermeer om via Hoorn en Enkhuizen naar Medemblik te gaan, het HEM-rondje.



In Enkhuizen even een paar extra foto’s gemaakt van de “Dromedaris” en dan weer op de dijk richting Andijk waar het weer heel even spannend zou kunnen worden, paarden op de dijk en nergens uit kunnen wijken, hoe zal dit gaan. Even het cameraatje aanzetten en afwachten, langzaam kwam ik dichterbij, niet hard rijden en na claxonneren kon ik probleemloos doorrijden, een meevaller.
Na Medemblik via Agriport over de Nieuwlanderweg (was Oudelanderweg) en de boortoren die tot ongeveer 2,5 km diepte boort naar warm water van ruim 90 gr. C. voor de verwarming van de kassen.
Thuis staat de teller voor vandaag op 98 km en is het totaal nu, met deze Quest, 106.034 km
Hieronder de link naar het kleine stukje video met de paarden op de dijk

3 opmerkingen:

Belle zei

De "trut" heeft je waarschijnlijk niet gezien. Paulus heeft eens een mooie lezing gegeven op Cycle Vision over waarom andere verkeersdeelnemers velomobielen niet zien. Sindsdien heb ik er veel meer begrip voor en let ik nog beter op. Even de bestuurder groeten en checken of die terug groet bij werkvoertuigen is ook iets wat ik standaard doe.

Wim zei

Ik denk dat Pé ondertussen wel wat ervaring heeft opgedaan met andere weggebruikers.
Daar kunnen wij met z'n allen vast nog wel iets van leren.

Hij heeft namelijk al een beetje heel veel kilometers achter zijn naam staan.

Pé Koomen zei

Klopt helemaal Wim, eerst Quest 136 met 54.206 km en nu Quest 402 met 106.034 km samen 160.240 km men zegt dan wel dat is 4 keer de wereld rond en nog steeds leuk en begonnen na mijn 65 ste levensjaar. Je bent nooit te oud om hieraan te beginnen.