13 juli 2017

Van Middenmeer tot aan de Volgermeerpolder


 Weer een dag zoals zo velen, zon, geen wind, klusje doen en een rondje fietsen. Al op tijd richting de “Zuidoost” samen met Remco even een heg inkorten, koffiedrinken met gebak,    (ja ja wat een verzorging), en vervolgens alles wat er nog meer bij hoort. Wanneer het allemaal geregeld is ga ik mijn rondje weer afmaken, nou ja, afmaken, ik weet nog helemaal niet waar ik heen zal gaan. Uit eindelijk naar Middenmeer maar via welk pad dat is nog de vraag, als eerste neem ik richting Purmerend, dan naar Ilpendam, Overleek, en dan Broek in Waterland, onder de weg door naar de


Volgermeerpolder en aan het einde via een paar leuke weggetjes naar de dijk.
Op een bepaald moment gaat mijn mobiel, Patricia belt en vraagt of we morgen eventueel langs komen, ik sta op een weggetje met de naam “Poppendammergouw” nog nooit van gehoord maar het is een leuk weggetje waar het niet te ontkennen valt dat in Nederland nog heel veel koeien rondlopen. 



Ik ga via Volendam over “de Dijk” het is er vrij vol maar veiliger als door de hoofdstraat met het drukke verkeer.


Hier en daar een bootje maar verder is het rustig zowel op het water als langs de dijk. De natuur gaat gewoon door,


de Gele Plomp in de sloten is volop aanwezig maar in de Wieringermeer langs het nieuwe fietspad, waar 3 paaltjes om de nieuwe boompjes staan groeit ook iets, de schrik van elke agrariër, in de volksmond “Stekels”, blauwe distels, die momenteel volop zaad leveren. Al met al weer een heerlijk ritje wat vandaag eindigde na 124 km, een super mooi toertje en voor herhaling vatbaar.    

Geen opmerkingen: