23 januari 2020

Weer een echt "rondje"



Alles zat mee vandaag, ik zat onderweg echt te genieten in de Quest met een brede grijns op m’n tronie, wat is het leven toch mooi. Eerst nog maar een bak koffie gedaan voor ik van huis ging en dan op weg naar de “Zuidoost”. Er moesten bij Tiny een paar kleinigheidjes worden opgelost en ze was zelf niet aanwezig dus meteen actie ondernemen. Het ene is gelukt en het andere is maar zozo, ik hoor nog wel of het de goedkeuring kan doorstaan. Even een bakkie cappuccino met een stroopwafel verorberd en toen weer verder, nou ja verder waar zal ik heen gaan, eerst maar door Purmerend richting Ilpendam en dan komt er vanzelf wel weer een afslag die in mijn ogen tot een schappelijk rondje kan leiden.


De zon had ik nog niet gezien maar hij lijkt er nu toch bijna door te komen, ondertussen reed ik al bijna op Amsterdams grondgebied. Via het fietspad kom ik weer langs de dijk richting Uitdam. Het wegdek bestaat hier uit klinkers die bijna op elkaar zijn gestapeld i.p.v. naast elkaar, het is een stuk enorm slecht wegdek.


Dan verder langs de dijk, ik neem de weg i.p.v. het fietspad op de dijk, in het verleden al diverse keren ervaren dat het griezelig is om tegenliggers tegen te komen het is erg smal. Wel is het altijd mooi om bovenop te rijden, dan heb je zowel links als rechts water en besef je dat Nederland een echt waterland is.
Ik zie dat een mollenvanger hier druk werk zou kunnen hebben het stikt van de molshopen in het grasland.
In Monnickendam zit de monnik nog steeds op z’n stekkie en zal daar echt niet weglopen.

Even stoppen in Bobeldijk als de trein er aan komt en bij Lambertschaag worden de watergangen schoon gehouden wat nodig is met zoveel neerslag. Als de fiets weer binnen staat geeft de teller 131 km aan een leuk ommetje voor vandaag.

Geen opmerkingen: