20 november 2007

De Flevoweg is weg.




Na het eerste bericht van vandaag hier min of meer een vervolg, niks spectaculairs maar even nog 84 km “afgeraffeld”. Ik was van plan om rustig een rondje te maken en dan via Zuidoostbeemster in de loop van de middag mijn weg weer te vervolgen en waar ik dan allemaal langs zou gaan dat zou de middag wel uitwijzen, maar het ging allemaal anders. Toen ik zo’n kilometer of 13 a 14 van huis was ging de telefoon, zoonlief belde: “Waar zit je” “Ik ben net onderweg en fiets nu tussen Abbekerk en Benningbroek, hoe zo” en toen kwam de vraag of ik vanmiddag de jongens op wilde “vangen” als ze uit school kwamen en dat is geen probleem dus dan keer ik om. “Nee, het is pas om 3 uur” en zodoende kon ik mijn geplande ritje naar Zuidoostbeemster nog ruimschoots af maken. Toen ik daar aankwam was er niemand aanwezig dus met een paar minuten was ik weer op de thuisreis. Het gaat dan allemaal als een “trein” je zoeft zo van A naar B, in dit geval Middenmeer en als je dan weer in de polder bent begin je toch steeds meer te ervaren dat de polder steeds minder “Polder” is, dus iets wat omringd is door een dijk en waar boerderijen staan met rode daken en onafzienbare vlakten waar de meeste percelen al zijn geploegd voor de komende winter. Nee, wat polder was wordt steeds meer een glazenstad met enorme “glaspaleizen”en daarbij behorende ketels en bijgebouwen. En dan te bedenken dat aan de andere kant van de polder “hard” wordt gewerkt aan een plan om weer een deel onder water te zetten en daarbij de recreatievlag hoog in het vaandel heeft waarbij alle bestaande normen en waarden als niet interessant aan de kant worden geveegd, de tijd zal leren wat verstandig is geweest.

Geen opmerkingen: